Voorlopige inschrijving huurwoning

Estee
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Voorlopige inschrijving huurwoning

#1 , 24 jul 2020 13:21

Hallo!

Ik heb even een vraagje. We wonen nu sinds enkele maanden in een huurwoning. Toen ik me bij de gemeente hiervoor ging aanmelden, moest ik een document voorlopige inschrijving handtekenen.

Blijkbaar is dit een document die je volgens de gemeente moet tekenen en waarvan je als huurder op de hoogte moet zijn, maar wat betekend het?

Ben wel best bezorgd nu.

Wat zijn mogelijke oorzaken en/of gevolgen hiervan?

Dank je wel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 jul 2020 16:53

Wijkagent zal één of meerdere keren langskomen om te constateren of je er werkelijk woont, en dit alvorens uw definitieve domiciliëring in het pand.

Estee
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jul 2020 17:21

Wijkagent zal één of meerdere keren langskomen om te constateren of je er werkelijk woont, en dit alvorens uw definitieve domiciliëring in het pand.
Dat is allemaal reeds gedaan en in orde.

Het is een voorlopige inschrijving in afwachting van een procedure of zoiets? We moesten dit document na onze officiële inschrijving ondertekenen, dat we hier kennis van namen.

Heb daar nog nooit van gehoord.

Reclame

NatD
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jul 2020 10:36

Misschien is de woning ongeschikt/onbewoonbaar verklaard, of mag die niet als domicilie-adres gebruikt worden, enkel als vakantieverblijf. Dat zijn ook redenen waardoor je enkel voorlopig kan ingeschreven worden ...

https://www.elfri.be/artikel/voorlopige ... woonplaats

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 25 jul 2020 12:21

We moesten dit document na onze officiële inschrijving ondertekenen, dat we hier kennis van namen.
Kennis van wat? Je moet toch gelezen hebben van wat je kennis genomen hebt, voor je dat ondertekende, of onderteken jij alle documenten zomaar blindelings, zonder te lezen? En heb je daar geen kopie of dubbel van gehad?

Franciscus
Berichten: 38603

#6 , 25 jul 2020 13:53

Over welk soort Eid beschikt u?

Estee
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 jul 2020 22:07

Misschien is de woning ongeschikt/onbewoonbaar verklaard, of mag die niet als domicilie-adres gebruikt worden, enkel als vakantieverblijf. Dat zijn ook redenen waardoor je enkel voorlopig kan ingeschreven worden ...

https://www.elfri.be/artikel/voorlopige ... woonplaats
Ja, klopt. Had ik ook gelezen. Mss best eens langs mn huurbaas gaan dan .

Estee
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 jul 2020 22:09

We moesten dit document na onze officiële inschrijving ondertekenen, dat we hier kennis van namen.
Kennis van wat? Je moet toch gelezen hebben van wat je kennis genomen hebt, voor je dat ondertekende, of onderteken jij alle documenten zomaar blindelings, zonder te lezen? En heb je daar geen kopie of dubbel van gehad?
U kan dit toch iets vriendelijker verwoorden of niet? Natuurlijk heb ik gelezen wat ik heb ondertekend. Maar er stond dan ook niet méér in dan wat ik hier neerzet. De ambtenaar van dienst, kon me geen antwoorden geven op mijn vele vragen. Ze zei dat t n formaliteit is die wettelijk moet ondertekend worden door ons maar dat te maken heeft met de verhuurder. Tja, daar heb je dan niet veel aan. In het document staat er ook geen relevante info.

Estee
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 jul 2020 22:11

Over welk soort Eid beschikt u?
Beste Franciscus,

EID? Sorry maar weet niet wat of welk document u hiermee bedoelt?

Ik leer bij.... :-)

Franciscus
Berichten: 38603

#10 , 27 jul 2020 22:20

Elektronische identiteitskaart ( een kaart met een bepaalde kleur en een chip in).
Normaal als men binnen Vlaanderen verhuisd blijft men zijn EiD behouden en wijzigt men na x dagen het adres nadat wijkinspecteur controle heeft gedaan. Met het afschrift dat u van wijkinspecteur hebt gekregen gaat u dan naar gemeente en men wijzigt op uw EiD uw adres.

Terug naar “Huren”