Allerlei problemen doorheen de jaren - huisbaas weigert waarborg vrij te geven! Bikkelhard!

LyZiEvi
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Allerlei problemen doorheen de jaren - huisbaas weigert waarborg vrij te geven! Bikkelhard!

#1 , 18 jul 2020 23:54

Beste,

ik hoop dat ik via deze weg wat meer info krijg.
Ik was van plan om ook raad te vragen bij huurdersbond maar lees op dit forum dat dit niet altijd de beste hulp is.
Ik probeer het kort te houden en zo gericht mogelijk.

- Huurcontract afgesloten eind aug '13
- Plaatsbeschrijving opgemaakt samen met verhuurder
* huurcontract werd geregistreerd - plaatsbeschrijving niet
* plaatsbeschrijving was al opgemaakt en afgedrukt
* oude foto's gebruikt
* er werden met potlood enkele zaken aangevuld en door beide partijen ondertekend
- Vorige huurders hadden geen enkel onderhoud laten uitvoeren - dit moesten wij doen en factuur mocht worden opgestuurd naar hen.
--> waterverzachter: via huisbazin gelopen
--> CV: via ons gelopen
--> schoorsteen: nooit gebeurd omdat de firma die werd aangegeven door de huisbazin geen gehoor gaven.
Het bleek dat vorige huurders een vals postbusadres hadden gegeven.
Kregen de eerste 2 maanden continue deurwaarders over de vloer voor vorige huurders - uiteindelijk via de gemeente kunnen laten schrappen na een heel lang proces.
* hebben in de week na plaatsbeschrijving allerlei opmerkingen doorgegeven die niet vermeld stonden, incl foto's:
bijv: beginnende scheuren/barsten in muren, krassen op bad, ..
--> werd allemaal in goede orde ontvangen door huisbaas
- Doorheen de jaren heel wat problemen gehad en hiervan steeds de huisbaas via email op de hoogte gebracht:
--> schimmel in de badkamer, vnl op het veluxraam
Deze gaf aan dat het een probleem van verluchten was, we moesten volgens haar douchen/baden met verwarming aan EN ruit open.
Te gek voor woorden maar bon hebben de raad opgevolgd. Maakte uiteraard niets uit.
Hebben dit ook laten weten. Het probleem is dat er NERGENS verluchting was in de badkamer, behalve dan de Velux die open en toe kon.
Huisbaas ging eens langskomen om dit te bekijken - nooit gedaan
--> Rot tuinhuis
Hebben laten weten dat het tuinhuis rot was en onze spullen allemaal beschimmelden. Het regende binnen en was gewoon echt rot!
Dit gingen ze ASAP laten maken. Hebben uiteindelijk het tuinhuis afgebroken en vervolgens ons een halfjaar zonder tuinhuis laten zitten. Er kwam wel altijd een excuus .. Nieuw tuinhuis werd gezet door firma maar de elektriciteit kwamen zij zelf nadien in orde brengen. Bij het stop zetten van de huurovereenkomst was er nog steeds geen licht en elektriciteit .. We spreken dan over 3 jaar na plaatsen tuinhuis.
--> Overvolle septische put
Overvolle septische put tijdens Kerstavond '13 ! Wc's vol overlopende **** op Kerstavond!
Ze was haar niet bewust van een septische put en deze werd dus nooit geledigd!
Op Kerstavond een firma vinden, was héél gezellig moet ik zeggen!
--> Schilderwerken buiten
Gedurende de bijna 7 jaar dat we er woonden beloofde ze om alle deuren + ramen langs buiten te laten schilderen --> nooit iemand gezien
--> [b** en zoveel meer [/b]

Ik wil maar aantonen dat wij héél wat last hebben ondervonden in die zeven jaar.
Ieder jaar werd onze huishuur geïndexeerd en steeds zonder morren door ons betaald.


Hebben tijdens onze bijna 7 jaar huur geregeld mailtjes gestuurd met klachten over defecten.
Ze bracht na verloop van tijd het meeste wel in orde maar na lang aandringen van ons en steeds met een wachttermijn van ongeveer een half jaar.
Ze erkend dit ook, aangezien ze ons na onze opzeg 'ontzettend geduldige huurders' noemde.
Helaas was dit van korte duur.

Wij hebben onze opzeg gedaan zoals het hoort - aangetekend & 3 maanden opzegtermijn.
Opzeg liep af op 30/06/2020.
Huisbaas stuurde ons een week voor deze datum een hele lijst door van wat in orde moest worden gebracht:
- onderhoud waterverzachter van max 1 maand geleden: hadden in april '20 een onderhoud laten doen, dat lijkt me dan ook meer dan voldoende --> er bleek een klepje gebroken, deze hebben we laten vervangen op onze kosten
- onderhoud CV laten uitvoeren max 1 maand geleden: hebben we laten uitvoeren door de firma die zij aangaf op het contract, april '20.
Leek mij dus ook meer dan recent! De firma gaf geen geldig verbrandingsattest omdat er onvoldoende verluchting is rondom het toestel. Dit is één of andere wet waarbij dit huis dus niet in orde is. Het onderhoud werd wel uitgevoerd + het luchtdrukventiel bleek kapot.
Firma geeft aan dat dit een kost is voor de huisbazin - ik meld haar dat - zij zegt dat dit slijtage is en dus kost voor ons!
Firma stuurt volledig factuur (300 € : onderhoud + luchtdrukventiel) naar mij & ik betaal
Nadien geeft ze toe dat kost luchtdrukventiel voor haar is en stelt ze voor om dit te verrekenen (zie volgend punt).
Doorheen de jaren hebben wij jaarlijks de CV laten nakijken door een vriend die voor een andere firma werkt.
Hebben dit ook zo gemeld en kunnen hiervoor ook attesten voorleggen.
- Vegen schoorsteen: dit hebben we NIET laten uitvoeren omdat :
1) firma hierboven vermeld laat verstaan dat dit NIET moet, gezien we een hogerendemenstketel hebben
2) de vorige huurders hebben dit ook nooit laten doen, dus ik stelde 50/50 voor aan huisbazin, zij weigert
--> ze wilt de kost voor de vervanging van het luchtdrukventiel verrekenen met de kost (100%) voor het reinigen van schoorsteen

30/06/20: afspraak om 18h voor uittredende plaatsbeschrijving
Huisbaas laat weten dat ze pas om 20h30 aanwezig kan zijn (geen verlichting meer aanwezig in het huis op haar vraag) en verwacht ons om dat uur daar
Ze begint met alle sleutels terug te vragen, wij overhandigen alles wat we in ons bezit hebben.
We nemen beiden de plaatsbeschrijving (inname) erbij en doen de toer.
Ze maakt wat opmerkingen maar alles kan weerlegt worden en wordt door haar goed bevonden.
Bijvoorbeeld: er ontbreken enkele sleutels van de sloten op de ramen, geen idee waar deze naartoe zijn (aangezien deze ramen nooit door ons werden geopend omdat onze rolgordijnen dit verhinderde) --> ze laat ons weten dat ze thuis nog heel wat dubbeltjes heeft en we ons hiervoor geen zorgen moeten maken
Ze vraagt of het oké is dat ze haar nota's ten laatste 3 dagen nadien op een nieuwe plaatsbeschrijving noteert en ons deze bezorgt, zodat we beiden kunnen handtekenen. Ik zeg dat dit in orde is maar laat wel weten dat er geen extra's op mogen verschijnen, die nu niet besproken zijn.
--> Er werd NIETS getekend door beide partijen en sleutels werden dus al overhandigd

Ik stuur op 3/7 een mail met de vraag waar de plaatsbeschrijving blijft. Ze laat weten dat het meer tijd in beslag neemt, dan verwacht.
Ik stuur deze week nogmaals mail met de vraag waar alles blijft, aangezien wij wachten op vrijgave huurwaarborg.
We krijgen een mail terug waarvan we achterover vielen:
- Ze heeft haar huis nog nooit zo slecht terug ontvangen, als bij ons
- Schandalig hoe wij haar huis hebben toegetakeld
- Ze moet héél wat offertes opvragen en kan dan pas laten weten hoeveel waarborg er kan worden vrijgegeven
- ..

Mondeling was alles in orde (muv het vliegenraam van de velux in de badkamer - dit bleekt beschadigd maar ontkennen we ook zeker niet, mits enige nuance) en nu zegt ze dit?
Vandaag ontvingen we EINDELIJK de langverwachte plaatsbeschrijving .. Om te huilen .. ik ben er echt niet goed van!
Ik som even op:

- alle sleutels die ontbreken dienen bijgemaakt te worden (ook al gaf zij aan dat ze heel wat dubbeltjes had liggen en wij hiervoor geen kosten gingen hebben), indien dit niet kon --> nieuwe sloten steken op onze kosten
- Op de schuifdeur zat een speciaal slot, hiervan was geen sleutel OMDAT de vorige huurder haar kind hier papier had in gestoken. We hebben dit ook aangehaald tijdens teruggave sleutels en verhuurder bevestigde dit.
Nu schrijft ze op plaatsbeschrijving: "sleutel ontbreekt - huurder beweerd dat kind vorige huurder papier in slot had gestoken, dit klopt MAAR vader van kind heeft dit papier ter plekke verwijderd, in bijzijn van verhuurder en nieuwe huurders (wij dus)"
--> DIT IS EEN LEUGEN want de papa was niet aanwezig! Wij hebben enkel de vrouw gezien tijdens overdracht nutsvoorzieningen, man was niet aanwezig!
- Scheuren/barsten in de muren + deurstijlen die hierdoor lossen: Kosten volledig voor ons (vakman, inclusief verplaatsingskosten)
--> wij hebben de week na dat wij introkken hiervan al foto's doorgestuurd, is niet onze fout
- Koelkast: er zat een kleine diepvries bovenaan in de koelkast. Hier is helaas een stukje afgebroken waardoor het deurtje niet goed meer sluit.
Koelkast en diepvries werken echter nog perfect!
In het huurcontract staat: wanneer de diepvries kapot gaat doorheen de jaren, zal de koelkast vervangen worden door een model ZONDER diepvries.
Ze schrijft in plaatsbeschrijving: Vergoeding ten bedrage van de kost van een nieuwe koelkast van een gelijkaardig type vermeerderd met leverings- en installatiekosten --> kost voor huurder
- Afstandsbediening garage: wij kregen bij inname 2 afstandsbedieningen overhandigd die niet werkten (staat ook vermeld in huurcontract + nadien bevestigd op mail door huisbaas). Mijn man werkte toen in die branche en zij hoopte dat hij deze aan de praat ging krijgen. Nooit gelukt.
Onze hond had één van de afstandsbedieningen kapot gebeten --> werden niet gebruikt, compleet nutteloos omdat ze niet werkten.
Op 30/06 dit zo laten weten, vormde voor haar helemaal geen probleem aangezien deze NOOIT HEBBEN GEWERKT.
Ze schrijft in plaatsbeschrijving: De verhuurder heeft de twee afstandsbedieningen bij aanvang huur overhandigd aan de huurders met de mededeling dat de niet werkten omdat de batterijen plat waren --> conclusie: nieuwe afstandsbediening te kopen door ons
--> 'platte batterijen' ??? Nooit gewerkt!
- Badkamer: ligbad met sproeikop met slang: de sproeikop was afgebroken: de slang zit nog in de ruimte achter het bad --> deze is bereikbaar via een luik maar dit lukte ons absoluut niet om dit in orde te krijgen. Hebben niet verder geprobeerd om extra schade te voorkomen. Hebben wel een nieuwe sproeikop gekocht (Grohe) en daar achter gelaten. Bij inspectie door haar was dit geen probleem, haar man ging dit in orde brengen.
Nu schrijft ze: kosten voor plaatsing door vakman + verplaatsingskosten voor huurder
- De hagen moeten geknipt zijn: bij intreding was de tuin een verwilderd oerwoud! Geen enkele haag was gesnoeid.
Wij hebben de hagen altijd goed onderhouden. Echter was bij uittreding de grootste haag (4m hoog) niet gedaan.
Waarom?
1) onze tuinman ligt in het ziekenhuis met corona, zelf geen beginnen aan
2) de hagen waren NIET GESNOEID bij inname, duidelijk te zien op plaatsbeschrijving.
Dit was voor haar mondeling allemaal in orde.
Nu schrijft ze: haag wordt gesnoeid door professionele firma die ZIJ kiest, alle kosten voor ons.
... En zo gaan we door :)

Oké uiteindelijk hele lange opsomming geworden maar het is allemaal te gek voor woorden!
Mijn vraag:

- Hoe staan we ervoor bij al die punten die ze hierboven eist
- Wat met het feit dat wij meer dan 2 weken na overhandiging sleutels nu pas dergelijke plaatsbeschrijving krijgen en deze dus helemaal niet klopt met wat ze mondeling aangaf op 30/06 ?
- Hoe krijgen wij in godsnaam onze huurwaarborg terug EN het factuur van de luchtdrukventiel terugbetaald?
Ik las online dat teruggave waarborg binnen de 2 maand dient te gebeuren of ze moet ons aangetekend ingebreke stellen. Klopt dit?
Dus eigenlijk heeft ze tijd tot 30/08 om haar geschifte lijst aangetekend aan ons te bezorgen?
- Hoe reageer ik op haar mail met deze lijst?

Ik hoop van harte hier goede raad te ontvangen want ik weet het allemaal even niet meer.
Alvast bedankt voor jullie tijd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 jul 2020 09:13

Waarom steeds maar mailen en bellen?

Wanneer de eerste aangetekende brief
Een batterij van een afstandsbediening kan je toch veranderen. Daarvoor hoeft me toch geen nieuwe te kopen.
Gezien de waslijst van opmerkingen zou ik u aanraden naar de vrederechter te stappen. Eerst in verzoening, maar tegenpartij is niet verplicht te komen opdagen. Dan rest u enkel de dagvaarding.
Maar daarvoor moet je kunnen aantonen dat je zelf al de nodige stappen hebt gezet, nl aangetekende brieven sturen.

LyZiEvi
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jul 2020 13:39

Waarom geen aangetekende? Omdat we steeds een goede verstandhouding wouden blijven bewaren. AZ is toch al niet niks.
We hadden dit ook helemaal niet zien aankomen.

- kan zij deze schades doorrekenen aan ons? Ook al zijn we ondertussen al bijna 3 weken uit het huis?
- barsten en scheuren zijn toch nooit voor ons?
- als er op de inkomende plaatsbeschrijving geen gesnoeide hagen staan, waarom dit van ons dan wel eisen?

Kan ik nu nog een AZ sturen met de eis om de waarborg vrij te geven? Gezien ze de sleutels heeft ontvangen op 30/06 en er geen opmerkingen waren?

Groeten

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 19 jul 2020 15:48

Gezien ze de sleutels heeft ontvangen op 30/06 en er geen opmerkingen waren?
Dan kan ze NIETS meer vragen. Stuur AS met de vraag de vrijgave van de HWB tegen uiterlijk DD/MM/JJJJ

LyZiEvi
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jul 2020 21:04

Dus van zodra de sleutels werden overhandigd en er niets ondertekend werd, gaat men er van uit dat alles in goede orde is afgesloten?
Zo dachten wij namelijk ook ..
Is er een tijdspanne waarin de verhuurder mij iets kan maken in deze situatie?

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 19 jul 2020 21:59

De "tijdsspanne" waarin de verhuurders iets kon maken is m.i. afgelopen op het ogenblik dat de sleutels zonder opmerkingen aanvaard werden, en de verhuurder over het appartement kon beschikken.

Hij kan natuurlijk nog van alles proberen, maar ik vrees (voor hem dan) dat hij weinig kans maakt.

LyZiEvi
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 jul 2020 14:05

Zoals gemeld, Sleutels afgegeven, geen tegenspraak, is einde verhaal voor de verhuurder.
Geen tegenspraak? Als in: er werd niets op papier gezet en overhandigt?

Hoe dan ook, wat kan ik het beste op de aangetekende zending schrijven? Hoe formuleer ik dit het beste?
Binnen welke termijn dient de verhuurder de waarborg vrij te geven?
Ik had ergens gelezen dat dit binnen de 2 maanden was.
Dien ik dan op mijn AZ te schrijven dat ze tijd heeft tot 30/08/2020?
En kan ik dan pas vanaf 30/08/2020 een procedure tot verzoening starten bij de vrederechter?

Of mag ik eisen dat ze de waarborg terug vrij geeft binnen de 14 dagen?
En dan voor mezelf nagaan dat ik na die 14 dagen, de procedure kan starten via het vredegerecht?

KJ86
Berichten: 2662

#8 , 20 jul 2020 23:03

Klopt niet helemaal. Er zijn geen vormvereisten bij een uitgaande plaatsbeschrijving. De verhuurder heeft de gebreken opgesomd en gemaild. Als je er onderuit wilt, zal je staalhard moeten liegen. In eerste instantie op de ingebrekestelling die via mail is gekomen en in tweede lijn als je het voor de vrederechter moet verschijnen. Kan je zo goed liegen?

Het lijkt mij eerlijker en gemakkelijker om de schade te erkennen en te vergoeden. De eisen van de verhuurder lijken mij buiten proportie maar beweren dat er geen schade is, klopt duidelijk ook niet.

KJ86
Berichten: 2662

#9 , 21 jul 2020 11:17

Lees de wetgeving en/of brochure, zowel federaal als Vlaams. Uitgaande plaatsbeschrijving is niet verplicht, dus kunnen er ook geen vormvereisten zijn. Als de verhuurder dit via mail wenst te doen, kan dat perfect.

De verhuurder heeft de schade opgesomd en de huurder in gebreke gesteld. Het is nu aan de huurder om de schade te weerleggen.

KJ86
Berichten: 2662

#10 , 21 jul 2020 19:56

In veel gevallen zou de sleutels niet aanvaarden een buiten proportionele daad zijn en loop je het risico dat je de misgelopen huur zelf zult moeten ophoesten.

Neem dit dit geval als voorbeeld. Sleutels bijmaken, 50 euro, deurlijsten vastzetten (komen niet los van een barst in de muur, tenzij ernstig stabiliteitsprobleem), 150 euro, koelkast (rekening houden met de ouderdom) 100 euro, kapot gebeten afstandsbediening 50 euro, sproeier herstellen, 100 euro en hagen snoeien ook 100 euro.

Als we de schade begroten, kom ik op 550 euro. Tegen dat de zaak voor de vrederechter komt, is er een veelvoud aan huur verloren gegaan.

LyZiEvi
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#11 , 22 jul 2020 10:42

Lees de wetgeving en/of brochure, zowel federaal als Vlaams. Uitgaande plaatsbeschrijving is niet verplicht, dus kunnen er ook geen vormvereisten zijn. Als de verhuurder dit via mail wenst te doen, kan dat perfect.

De verhuurder heeft de schade opgesomd en de huurder in gebreke gesteld. Het is nu aan de huurder om de schade te weerleggen.
Beste, dit is niet correct.
Wij zijn niet officieel in gebreke gesteld door de verhuurder.
Haar opsomming komt twee weken na effectieve overhandiging van de sleutels. En iedere "eis" kan ik weerleggen.

Het enige waar ik haar in tegemoet wens te komen is vervanging vliegenraam en onderhoud schoorsteen. Hiervan heb ik de prijzen opgezocht en zal ik vermelden in mijn AZ.
Ik zou niet weten waarom ik staalhard zou moeten liegen? Ik sta recht in mijn schoenen. Zij niet ..

U spreekt in een volgend bericht over de deurstijl die is losgekomen. Hoe zou dit door mijn toedoen kunnen zijn? Haar muren barsten langs alle kanten. Hiervan heb ik meermaals foto bezorgd.

Mij gaat het over het feit dat ze sleutels in ontvangst neemt als zijnde alles is in orde en we dan zo'n lijst krijgen, 2 weken na datum.
Dat is niet oke.

Zo spreekt ze ineens ook over dat we haar een foute sleutel van de tuinpoort hebben gegeven. En eist ze nu een volledig nieuw slot.
Terwijl we deze de dag zelf hebben getest en alles was goed bevonden. Wie kan beweren dat zij de sleutel gewoon niet heeft omgewisseld?

Ik zie altijd het goede in de mensen maar van deze persoon ben ik nu enorm verschoten.
Zo wil ze ons laten opdraaien voor het snoeien van 1 Haag. Terwijl ik van de ex buurman heb vernomen dat ze aan hem toestemming heeft gevraagd om de haag te mogen weghalen.
Wil ze mijn geld gebruiken om haar huis/tuin eindelijk op orde te krijgen? Het zal niet waar zijn ..

Weet je wat het probleem is in dit geval?
Mevrouw heeft 7 jaren lang iedere maand netjes 980 euro huishuur gekregen. Zij dacht na ons gewoon verder te kunnen blijven verhuren in de staat waarin het huis zich nu bevond. Huis is 20 jaar oud (inclusief al de materialen die er nu instaan!). Maar ze moet serieus wat renovatiewerken uitvoeren om haar huis terug op de markt te krijgen. En dat gaat pikken. Geen inkomsten meer (geen zot meer die gewoon blijft betalen ondanks herhaaldelijke mails met de vraag tot actie!) en zware kosten aan haar been. Maar daarvoor dien ik toch niet op te draaien? Ze had misschien gehoopt dat we kneusjes waren die gewoon gingen ja knikken en gingen betalen. Fout gedacht!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 22 jul 2020 11:59



Mij gaat het over het feit dat ze sleutels in ontvangst neemt als zijnde alles is in orde
Heb jij een door verhuurder ondertekend ontvangstbewijs van die sleutels (aantal en van welke deuren)
Zonder dat is het woord tegen woord

LyZiEvi
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#13 , 22 jul 2020 12:38



Mij gaat het over het feit dat ze sleutels in ontvangst neemt als zijnde alles is in orde
Heb jij een door verhuurder ondertekend ontvangstbewijs van die sleutels (aantal en van welke deuren)
Zonder dat is het woord tegen woord
Er is ter plekke geen getekend bewijs. Enkel de mailtjes kunnen verklaren dat ze op 30 juni de sleutels heeft ontvangen

KJ86
Berichten: 2662

#14 , 22 jul 2020 19:47

Allereerst de mail die je gekregen hebt, is de ingebrekestelling.

Als je niet antwoordt, zal de vrederechter de opmerkingen doornemen op de zitting en zal je daar moeten antwoorden.

Waarschijnlijk verkeerd gelezen.

Ik dacht dat je in uw initiële post geschreven had:
dat je de sleutels verloren hebt maar dat dit niet erg is want verhuurder heeft dubbels
dat je de koelkast hebt kapot gemaakt, is maar een kleinigheid
dat de hond de afstandsbediening heeft kapot gebeten, ook niet erg want die werkten toch niet, ze zijn dan toch gerecycleerd als hondenspeeltje (goed voor het milieu)
dat je de sproeier hebt kapot gemaakt, hetgeen ook niet erg is want de verhuurder moet dat maar oplossen met de materialen die je geleverd hebt
de chambrantes zijn los gekomen door dat de muur scheurt (kan maar dan zit je wel met een ernstig stabiliteitsprobleem)
hagen moesten niet gesnoeid worden want tuinman heeft corona gehad

Als je de schade erkent bij de vrederechter, zal je moeten vergoeden. Je kan en mag niet eenzijdig beslissen wat dat vergoeding waard is.

Je bent nogal een felle en de verhuurder kent u. Ze zal niet in discussie willen treden bij de sleuteloverdracht en heeft waarschijnlijk daarom gekozen om het per mail af te handelen. Hetgeen mag

LyZiEvi
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#15 , 23 jul 2020 11:45

Allereerst de mail die je gekregen hebt, is de ingebrekestelling.

Als je niet antwoordt, zal de vrederechter de opmerkingen doornemen op de zitting en zal je daar moeten antwoorden.

Waarschijnlijk verkeerd gelezen.

Ik dacht dat je in uw initiële post geschreven had:
dat je de sleutels verloren hebt maar dat dit niet erg is want verhuurder heeft dubbels
dat je de koelkast hebt kapot gemaakt, is maar een kleinigheid
dat de hond de afstandsbediening heeft kapot gebeten, ook niet erg want die werkten toch niet, ze zijn dan toch gerecycleerd als hondenspeeltje (goed voor het milieu)
dat je de sproeier hebt kapot gemaakt, hetgeen ook niet erg is want de verhuurder moet dat maar oplossen met de materialen die je geleverd hebt
de chambrantes zijn los gekomen door dat de muur scheurt (kan maar dan zit je wel met een ernstig stabiliteitsprobleem)
hagen moesten niet gesnoeid worden want tuinman heeft corona gehad

Als je de schade erkent bij de vrederechter, zal je moeten vergoeden. Je kan en mag niet eenzijdig beslissen wat dat vergoeding waard is.

Je bent nogal een felle en de verhuurder kent u. Ze zal niet in discussie willen treden bij de sleuteloverdracht en heeft waarschijnlijk daarom gekozen om het per mail af te handelen. Hetgeen mag
Je bent nogal een felle? Excuseer?
Aan de hand van de paar berichten die ik u stuur, kent u mij persoonlijk? Ik dacht dat dit forum was om mensen te helpen? Vragen staat vrij? Liever dat u dan niet reageert.

Terug naar “Huren”