Opzeg van huurcontract

TristanVer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Opzeg van huurcontract

#1 , 13 jul 2020 15:41

Hallo iedereen,

Ik heb reeds mijn huurcontract vervroegd opgezegd omdat de afstand naar men werk sinds kort te lang is (ik moet sommige dagen naar brussel en ga dus dichter bij wonen).
Nu had ik met mijn huurbaas een mondelinge afspraak dat ik een nieuwe huurden kon zoeken indien ik het contract vervroegd stopzette maar ja, dat is nu opeens niet meer te sprake.
Conclusie, ik verhuis eind deze maand naar mijn nieuwe woning maar moet dus wel nog mijn huur van 660 per maand betalen tot eind november en dan nog een vergoeding van 990€, wat dus op 2970€ komt die ik hem nog moet betalen.
Is er een mogelijk hier toch iets voor te regelen? Want ik heb niet echt dat geld liggen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 13 jul 2020 16:35

Welk uur contract hebt u? Een normale huuropzeg duurt toch maar drie maand, dus met augustus september en oktober komt u toch toe om het appartement op 1 november vrij te geven?

TristanVer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2020 16:43

Het is een huurcontract op 3 jaar gestart 1 November 2019. Ingangdatum van opzeg is 1ste Augustus, dus ik kan tot 31 November blijven.
Ja het contract is geregistreerd.

Het probleem is dat ik zo snel mogelijk wil verhuizen omdat het veel te moeilijk word om nog naar te wonen en nog een normaal leven te hebben. Dus ik ga er zoizo uit eind deze maand. Maar ja de huur blijft wel lopen...

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 13 jul 2020 17:05

Waarom eind november?

TristanVer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jul 2020 17:32

Eind november omdat het contract nog 3 maanden betaald moet worden, dus betalen tot november. Maar ja er is niet veel aan te doen waarschijnlijk

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 13 jul 2020 17:38

Toch even rustig tellen:

Augustus is de eerste maand

Juli is het weer een maand, de tweede

September is de derde man die u moet uit doen. Voor mij is dat dus huren tot één november

KJ86
Berichten: 2662

#7 , 13 jul 2020 18:25

verwarrend

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 13 jul 2020 18:31

verwarrend
Inderdaad. :oops: :oops: een mens zou er de tel bij kwijtraken

Maar je zou voor minder. Na verschillende keren vermeld te hebben dat het over DRIE maanden gaat, blijft TS (en volgende posters) mordicus volhouden dat hij tot eind van de vierde maand moet betalen.

Terug naar “Huren”