Medehuurcontract opzeggen Bxl

JKB90
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Medehuurcontract opzeggen Bxl

#1 , 10 jul 2020 13:02

Dag iedereen,

Mijn partner (niet NL of FR sprekend) heeft in 2019 een 3-6-9 huurcontract in Brussel ondertekend samen met 3 andere huurders (solidair en ondeelbaar) . Het contract is verkeerd gedateerd in april 2017. Het contract is niet geregistreerd, bevat geen plaatsbeschrijving en de waarborg is op een geblokkeerde rekening van de verhuurder gestort, noch is het contract gepaard gegaan met een medehuurpact.

Nu is er conflict in het huis en wil mijn partner graag met zekerheid vertrekken (er is weinig vertrouwen in het sluiten van een onderlinge deal tot vertrek en vervanging, zoals eerder wel het geval is geweest). In het contract staat de klassieke clausule over 3 maanden opzegtermijn, maar als ik de nieuwe huurwet in Brussel bekijk lijkt het erop dat hij het recht heeft om met 2 maanden opzegtermijn te vertrekken zonder vergoeding indien hij een nieuwe huurder aanbiedt of aantoont actief gezocht te hebben. Klopt dit? En heeft dit nog te maken met wanneer het contract getekend is, of geldt dit zelfs voor contracten die voor de ingang van de nieuwe wet getekend zijn (of dus op papier dan getekend lijken te zijn)?

En hoe zit het met de niet-registratie van het contract en het niet volgens de wet opgesteld zijn van de documenten? Zijn hier nog consequenties aan verbonden (die mogelijk in ons voordeel werken als de situatie conflictueus blijkt)?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties, helaas was er bij eerdere hulppogingen onvoldoende kundige hulp beschikbaar...

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”