Vriend/Huurbaas Chanteert en dreigt

Mommaof2Celes
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vriend/Huurbaas Chanteert en dreigt

#1 , 06 jul 2020 10:12

Dit word een ingewikkeld verhaal en zal vast amper gehoord zijn hoe deze situatie loop.
Ik had een hele goede vriend die welliswaar heel stuk ouder is dan mij ( ik 24 hij 45 ) de man in kwestie is getrouwd en heeft een gezin. Ik had financieel heel moeilijk en moest echt een eigen woning. Aangezien die vriend best wel een goed inkomen heeft en eigen bedrijf heeft. Hebben we besloten een huis te kopen waar ik in zou verblijven ( huren ). Dit gebeurde bijna 3 jaar geleden. Ik had veel aan die persoon en was goede vriend. Maar eenmaal toen ik in zijn huis woonde die hij had gekocht en ik huurde begon de realiteit. Ik MOEST mijn aandacht aan hem opeisen. Hij kwam meerdere keren per week. Ik begin vond ik dat geen probleem. Maar ik merkte vaker dat hij handtastelijk werd en announes begon te maken. Mijn reactie was dus ook afstand nemen. Helaas was dit niet naar zijn zin. Hij begon dan ook ( na ik hem een maand niet had gezien / gesproken ) te dreigen dat hij huis zou verkopen en ik op straat zou belanden. Ik gaf dus met mijn paniek hem weer alle aandacht. Helaas werd ik eerste jaar ziek toen ik er woonde. Ik kreeg chemotherapie wat erg kostelijk werd ( hij storte daarbij ook vaak gwn geld over op mijn rekening voor rekeningen ) hij zei dat ik geen huur meer moest betalen door dat ik veel geld moest geven aan ziekenhuizen en behandelingen. Ik leef dus gratis in dit huis. Maar zo gratis is het niet. Hij verwacht mijn aandacht en tijd. Geef ik hem die niet dan beginnen de bedreigingen. Zo gaat dit al bijna 3 jaar. Als ik aankaart terug te willen betalen word ik volledig genegeerd. Het eenige wat hij doet als ik geen aandacht geef is dreigen, chanteren,... zijn vrouw weet echter niks van dit huis af. Dat heeft hij achter haar rug gedaan.
Ik weet dat ik erg naive was en besef dat je niks krijgt voor niks. Nu ben ik genezen en onlangs bevallen van mijn 2de kindje, mijn aandacht gaat volledig naar mijn kinderen. Met tegenzin van hem. Ik ben zijn chantage en bedreigingen zo zat dat ik er amper nog op
Inga. Hij word helaas wel erger en zit te dreigen dat hij huis zal verkopen ( over al die jaren dat ik niet betaal word echter niet gesproken ) alleen met ‘ ik ga huis verkopen als je mij geen aandacht geef ‘ ikzelf ben te einde raad. Ik ben van plan hier zo snel mogelijk weg te gaan maar heb zoveel nog te regelen voor dit effectief kan. Heb ondertussen ook alles met psygoloog besproken van zowel de bedreigingen naar zijn handelingen naar mij toe. Conclusie: een gevaarlijke narcist dit mij onder controle wil houden. Wat
Kan kloppen voor dit huis werkte ik voor hem en als ik hem dan geen aandacht gaf blokkeerde hij mijn toegang tot mijn mail waar al mijn belangrijke emails toe kwamen. Vanaf ik hem geen aandacht gaf strafte hij mij op een bepaalde manier. Momenteel kan hij mij niet anders stRaffen dan over het huis beginnen. Hij heeft namelijk geen enkele macht meer anders. Toch ben ik vreselijk bang van deze persoon en dat weet hij. Ik heb alle bewijzen want dit is allemaal gesproken geweest ( van bedreigingen tot hij die aandacht wilt ) via app. Hij kleineert mij, is boos vanaf hij me een week niet hoort, vanaf ik met vrienden wegga, en niks meer over mijn persoonlijk leven meer vertel. Hij begint heel goed te afstand te beseffen en de bedreigingen komen vaker en sneller. Ik ben op... emotioneel heeft hij mij al gekraakt ik wil niet nog dieper zinken.

Het spijt me alvast voor de typfouten en ben zeker dat ik heeel wat info vergeten ben. Maar ik moet een zicht hebben op wat ik kan doen.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 06 jul 2020 14:27

Bent u in die woning gedomicilieerd?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 06 jul 2020 20:42

Ga eens naar als eerste het dichtsbijzijnde www.caw.be en daarna naar de dienst slachtofferzorg / bejegening inzake Intra familiaal geweld bij de lokale politie.
Kind en wie is de vader?

Reclame

Mommaof2Celes
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jul 2020 22:24

Ik ben daar idd gedomicilieerd.
De vader is mijn huidige vriend ( hij denkt dat we niet samen zijn ) hij ze namelijk alles doen om die relatie te breken

Terug naar “Huren”