kosten huurder bij verlaten appartement

dendimi
Topic Starter
Berichten: 25

kosten huurder bij verlaten appartement

#1 , 03 jul 2020 14:40

Beste,

Ik huur reeds meer dan 3 jaar een appartement en vroeg me enkele zaken af, indien ik zou willen verhuizen en dus de huur opzeggen.
Ik heb in andere topics vergelijkbare vragen en antwoorden gelezen, dus sorry als ik in herhaling val, maar wil graag het zekere voor het onzekere en elke situatie is toch ook altijd anders.

Dit stukje komt uit het huurcontract en ik vraag me af of dit wettelijk gezien verplicht kan worden:
Afbeelding

Mijn vraag:
Kan ik verplicht worden de kosten van het schilderen te betalen? (Indien ja, ook verplicht via de door hun aangeduide schilder?)
Kan ik verplicht worden akkoord te gaan met het verslag plaatsbeschrijf door de door hun aangenomen expert?
Het appartement vertoont ook scheuren en barsten in verschillende muren (slecht gebouwd?), reeds aanwezig bij aanvang huurcontract (en expert zei me dat dit me nooit kon aangerekend worden, in bijzijn verhuurder). Kan verhuurder alsnog deze kosten op mij verhalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 jul 2020 16:30

Indien er slechts lichte vervuiling is door een normaal gebruik en geen anders schade, zijn de binnenschilderwerken tlv de verhuurder.
Barsten en scheuren zijn voor de verhuurder.

Reclame

Terug naar “Huren”