Aansprakelijkheid verhuurder

Nilsboeckx
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijkheid verhuurder

#1 , 03 jul 2020 09:19

Hallo

Ik huur in een studio in een gebouw waar nog 8 andere mensen huren. Het gebouw is gelegen aan een druk gebied waar ook tijdens de nachten nog veel mensen komen.

De hoofddeur van het gebouw staat steeds los. Hoewel het een slot heeft, heeft niemand hier een sleutel van. Het is niet de eerste keer dat er mensen in het gebouw zitten die er niet hoeven te zijn of dat mensen proberen binnen te breken in een van de kamers.

Als huurder betalen wij voor het schoonmaken van de inkomhal, gangen en trappen. Dit is nog nooit iemand komen schoonmaken. Het zorgt er dus voor dat het gebouw langs binnen zeer onverzorgd en vuil is.

Tot slot is er nog het warm water. Vaak is er geen warm water in het gebouw. Het kan soms dagen duren voordat wij weer warm water hebben.

De eigenaar zelf trekt zich vrij weinig aan van deze zaken. Ik vroeg mij daarom af wat jullie advies is en wat wij hieraan zouden kunnen doen.

Alvast bedankt
Nils

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2020 12:02

Begin al maar eens met de verhuurder een aangetekend schrijven te sturen.

Als uw verhuurder u de kosten doorrekent voor schoonmaak van de gang, dan moet hij jullie de facturen van de poetsfirma kunnen tonen. Kan hij deze niet tonen, dan zou ik deze kost niet betalen

Reclame

Terug naar “Huren”