huurcontract

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

huurcontract

#1 , 11 feb 2020 09:58

huurcontract

graag mijn vraag aan u

mag elke verhuurder zijn eigen huurcontract opmaken zoals hij dat wil ?

wij wonen in een alleenstaande woning, in het huurcontract sta vermeld ............

tweede jaar : onoderbroken 3 maanden vooropzeg en 2 maanden huur schadevergoeding.
geld dit als je aan u tweede jaar begint ? of geld dit op het moment dat je er al 2 jaar inwoont ?


gorens

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
D0gD0g

#2 , 11 feb 2020 10:36

Welk duur van contract hebt u? Wanneer is het ingegaan. Is het geregistreerd?

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 feb 2020 15:33

meestal wordt gekeken naar het moment waarop de opzegperiode eindigt om te bepalen welke vergoeding er verschuldigd is

Reclame

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

#4 , 11 feb 2020 16:14

toch vind ik het vreemd.

zo sta vermeld in het huurcontract
na het 3de jaar van inwonen wordt er één maand schadevergoeding geëist + 3 maanden vooropzeg.

normaal gezien krijg je na het 3de jaar u waarborg terug en dat vind ik erg vreemd.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 11 feb 2020 17:26

Wettelijk is er na het 3de jaar GEEN verbrekingsvergoeding/schadevergoeding meer verschuldigd, wel 3 maanden opzeg.
De clausule in yew contract is niet wettelijk, en enige schadevergoeding is dus niet verschuldigd.
Als ze toch wordt aangerekend kan je naar de VR stappen voor verzoening of procedure

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

#6 , 11 feb 2020 18:23

dank u voor het antwoord. dat ga ik ook doen.

dank u gorens

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

#7 , 27 feb 2020 23:52

ik hebt dit nagevraagd aan testaankoop. dit is het antwoord copie uit mijn E-mail


Geachte Abonnee,

Uw email hebben wij goed ontvangen en wij danken u ervoor.
Kan u aangeven waarom u zich nu vragen stelt ?
U wenst blijkbaar de woning te verlaten tijdens het derde jaar huur ?
In dat geval zal u effectief 3 maand opzeg en 1 maand vergoeding moeten respecteren, zoals wettelijk bepaald. Wat betreft terugbetaling huurwaarborg: deze terugbetaling is verbonden aan het al dan niet vaststellen van huurschade.

In dit geval werd een externe derde aangesteld om de plaatsbeschrijving te doen, waarbij al meteen werd aangegeven dat een aantal zaken niet werden nagekeken. U stuurde de rest van de plaatsbeschrijving niet door, zodat wij niet kunnen vaststellen welke eventuele gebreken aan de woning werd vastgesteld.


U kan onze dienst bellen om te bespreken.
met vriendelijke groeten

Dienst Individuele Hulpverlening

02 542 34 34

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 28 feb 2020 00:55

Duidelijk antwoord. Het derde jaar is nog niet teneinde dus.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

D0gD0g

#9 , 28 feb 2020 08:42

TS in nummer #2 vraag ik reeds,
Welk duur van contract hebt u?
Wanneer is het ingegaan.
Is het geregistreerd?
Wanneer u daar geen antwoord op geeft, kan men hier geen sluitend advies geven.
Het is dan logisch, wanneer je bij anderen vragen gaat stellen en de nodige informatie daar wel geeft, dat het antwoord ook meer aansluit aan wat er werkelijk gaande is.
Het ligt een beetje aan uzelf.

Terug naar “Huren”