attest onderhoud gasketel niet gekregen van firma

ann.huon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

attest onderhoud gasketel niet gekregen van firma

#1 , 04 feb 2020 16:22

Hallo,
ik heb 27 november 2019 een onderhoud laten doen aan de gasketel en heb tot op heden nog geen attest ontvangen , na vele keren mailen en bellen ook nog steeds niet , wat moet ik nu dan doen om het alsnog te verkrijgen ?
Welke stappen kan ik ondernemen ?

mvg ,
Huon Ann

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 04 feb 2020 16:28

Is dat onderhoud ook werkelijk gedaan ? en betaald ?

D0gD0g

#3 , 04 feb 2020 17:31

Hallo,
ik heb 27 november 2019 een onderhoud laten doen aan de gasketel en heb tot op heden nog geen attest ontvangen , na vele keren mailen en bellen ook nog steeds niet , wat moet ik nu dan doen om het alsnog te verkrijgen ?
Welke stappen kan ik ondernemen ?

mvg ,
Huon Ann
Heeft u een onderhoud laten doen door een erkende installateur?
Een gewone loodgieter of een niet erkend installateur kan u geen officieel attest afleveren.
Indien het geen erkende is, dan is ook uw onderhoud niet conform de regels.

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 04 feb 2020 17:46

Indien het geen erkende is, dan is ook uw onderhoud niet conform de regels.
Onderhoud kan perfect in orde zijn, soms zelfs beter als sommige firma's die niet erkende loodgieters op werven sturen maar wel hun erkenningsnummer gebruiken om achteraf attesten uit te schrijven.
Enige dat een niet erkende loodgieter niet kan doen is een attest uitschrijven, maar z'n werk kan perfect in orde zijn!

P.

D0gD0g

#5 , 04 feb 2020 18:14

Indien het geen erkende is, dan is ook uw onderhoud niet conform de regels.
Onderhoud kan perfect in orde zijn, soms zelfs beter als sommige firma's die niet erkende loodgieters op werven sturen maar wel hun erkenningsnummer gebruiken om achteraf attesten uit te schrijven.
Enige dat een niet erkende loodgieter niet kan doen is een attest uitschrijven, maar z'n werk kan perfect in orde zijn!

P.
Wat is nu het belangrijkste mijnheer puttemanp voor de TS,
Dat betere werk van een loodgieter wat best mogelijk is, of een geldig en officieel attest van een erkende vakman?

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 04 feb 2020 18:27

Indien het geen erkende is, dan is ook uw onderhoud niet conform de regels.
Onderhoud kan perfect in orde zijn, soms zelfs beter als sommige firma's die niet erkende loodgieters op werven sturen maar wel hun erkenningsnummer gebruiken om achteraf attesten uit te schrijven.
Enige dat een niet erkende loodgieter niet kan doen is een attest uitschrijven, maar z'n werk kan perfect in orde zijn!

P.
Wat is nu het belangrijkste mijnheer puttemanp voor de TS,
Dat betere werk van een loodgieter wat best mogelijk is, of een geldig en officieel attest van een erkende vakman?
Zou het kunnen dat TS gewoon wil weten of hij zijn attestje krijgt, waarvoor hij al dan niet betaald heeft?

D0gD0g

#7 , 04 feb 2020 18:34



Onderhoud kan perfect in orde zijn, soms zelfs beter als sommige firma's die niet erkende loodgieters op werven sturen maar wel hun erkenningsnummer gebruiken om achteraf attesten uit te schrijven.
Enige dat een niet erkende loodgieter niet kan doen is een attest uitschrijven, maar z'n werk kan perfect in orde zijn!

P.
Wat is nu het belangrijkste mijnheer puttemanp voor de TS,
Dat betere werk van een loodgieter wat best mogelijk is, of een geldig en officieel attest van een erkende vakman?
Zou het kunnen dat TS gewoon wil weten of hij zijn attestje krijgt, waarvoor hij al dan niet betaald heeft?
Zal niet gebeuren denk ik, TS heeft al een paar pogingen ondernomen, zonder resultaat.

puttemanp
Berichten: 613

#8 , 04 feb 2020 18:39

De raad die ik hier nog niet gezien heb:

TS moet om te beginnen nagaan of de firma die hij aangesproken heeft de nodige vergunninnen/erkenningen heeft. Zo ja moet TS aangetekend schrijven richten aan de firma die het onderhoud uitgevoerd heeft, met een redelijke termij in om het attest af te leveren (2 weken).

P.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 04 feb 2020 19:49

ik heb 27 november 2019 een onderhoud laten doen aan de gasketel en heb tot op heden nog geen attest ontvangen , na vele keren mailen en bellen ook nog steeds niet , wat moet ik nu dan doen om het alsnog te verkrijgen ?
Welke stappen kan ik ondernemen ?
https://www.vlaanderen.be/verplicht-ond ... verwarming

Gas

Voor centrale stooktoestellen op gas (aardgas, butaan, propaan) met een vermogen vanaf 20 kilowatt (kW), geldt het volgende.

Verplicht 2-jaarlijks onderhoud.
Het onderhoud moet uitgevoerd worden door een erkende 'technicus gasvormige brandstof'. Op de website van het Departement Omgeving kunt u de overzichtslijst van de erkende 'technici gasvormige brandstof' opzoeken en downloaden.


op deze website

https://omgeving.vlaanderen.be/erkende- ... tra-zoeken

Fluppe zuutes
Berichten: 126

#10 , 04 feb 2020 21:19

Verplicht 2-jaarlijks onderhoud.

???
is wel afhankelijk blijkbaar voor wie, rechtbank lapt deze regel gewoon aan zijn laars.
Nooit enig attest van de huurder ontvangen, en de rechtbank geeft niet thuis!
Maar o wee "gewoon burgerke" :twisted:

Sorry moest het effe kwijt.

D0gD0g

#11 , 05 feb 2020 08:15

Verplicht 2-jaarlijks onderhoud.

???
is wel afhankelijk blijkbaar voor wie, rechtbank lapt deze regel gewoon aan zijn laars.
Nooit enig attest van de huurder ontvangen, en de rechtbank geeft niet thuis!
Maar o wee "gewoon burgerke" :twisted:

Sorry moest het effe kwijt.
Naar wat u schrijft, blijkt dat u verhuurder bent en dat uw huurder nooit een attest heeft afgegeven.
Indien dit klopt, bent u als verhuurder in fout.
Bij een nieuwe huurder, bent u verplicht als verhuurder de 2 laatste attesten van onderhoud aan de nieuwe huurder te tonen, zodat deze weet wanneer en door wie het onderhoud moet gebeuren.
U kan als verhuurder een copy van het attest van onderhoud opvragen aan de huurder, als deze laatste nalaat u een te overhandigen.Dat kan na 2 jaar en 3 maanden na het vorig onderhoud.Zo hebt u overzicht dat de wettelijke termijn van onderhoud niet overschreden word.

bambipower
Berichten: 1034

#12 , 05 feb 2020 14:20

Serieus? Weer niet gelezen wat er stond? Begrijpend lezen kan je leren, door nog eens te lezen en nog eens te lezen, tot je het begrijpt

Fluppe zuutes
Berichten: 126

#13 , 05 feb 2020 19:42

Verplicht 2-jaarlijks onderhoud.

Naar wat u schrijft, blijkt dat u verhuurder bent en dat uw huurder nooit een attest heeft afgegeven.
Indien dit klopt, bent u als verhuurder in fout.
Bij een nieuwe huurder, bent u verplicht als verhuurder de 2 laatste attesten van onderhoud aan de nieuwe huurder te tonen, zodat deze weet wanneer en door wie het onderhoud moet gebeuren.
U kan als verhuurder een copy van het attest van onderhoud opvragen aan de huurder, als deze laatste nalaat u een te overhandigen.Dat kan na 2 jaar en 3 maanden na het vorig onderhoud.Zo hebt u overzicht dat de wettelijke termijn van onderhoud niet overschreden word.
Dat klopt (althans ik niet maar mijn vader).
De huurder heeft nooit een attest afgegeven, ook niet na navraag door ons, en de rechtbank heeft deze eis gewoon terzijde geschoven, er is dus een rechtszaak geweest voor allerlei (teveel om op te noemen) en die is mijn vader met glans verloren.
En geen attest als gevolg dus nu moet hijzelf het onderhoud laten gebeuren en betalen zodat hij de eventuele nieuwe huurder een attest kan tonen / afgeven.
Hij is dat verplicht maar de andere zijde (ex huurder) blijkbaar niet.

bosprocureur
Berichten: 6853

#14 , 05 feb 2020 19:55

Tja...

Soms kan het al eens gebeuren dat een vrederechter tot zeer originele besluiten komt.

Ik heb nog al horen zeggen dat huurders soms licht bevoorrecht worden.

Fluppe zuutes
Berichten: 126

#15 , 06 feb 2020 23:45

Tja...

Soms kan het al eens gebeuren dat een vrederechter tot zeer originele besluiten komt.

Ik heb nog al horen zeggen dat huurders soms licht bevoorrecht worden.
Licht ..... openbreken van de vloer ook bijvoorbeeld, vind ik al niet licht meer hoor, maar het is nu zo mijn vader draait voor alles op.
k' Ga er verder niet over uitweiden, is uitgesproken en daar gaat hij het bij laten kost handenvol geld ook, rechtszaken.

Terug naar “Huren”