Huurwaarborg

Alex20
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg

#1 , 31 jan 2020 08:56

Tot voor kort huurde ik samen met mijn vriend een appartement, echter is die relatie stukgelopen en weigert hij nog contact met mij te hebben.

Door de KBC app te openen zag ik dat er nog een spaarrekening opstond met de huurwaarborg op onze 2 namen.

Ik weet niet wat doen. Hoe moet ik mijn naam er af krijgen/moet dit/is dit in mn voor of nadeel/als ik deze wil stopzetten gaat dit dan zonder mijn ex,..
Wat gebeurd er trouwens ook als het geld vrijkomt? Wordt dit dan naar een rekeningnummer gestort dat op dat moment afgesproken wordt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2020 16:31

Is het huurcontract nog lopend? Dan zal je moeten vragen aan de verhuurder om jouw naam van het contract te schrappen. Hij hoeft dit echter niet te doen, als hij weigert is dat zijn volste recht.

Staat hij toe jouw naam te schrappen, dan vraag je aan jouw ex een verdeling van de huurwaarborg.

Reclame

Terug naar “Huren”