Verschil tussen duur papieren huurcontract en registratie

Embracedbel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verschil tussen duur papieren huurcontract en registratie

#1 , 27 jan 2020 17:44

Geachten,
In mijn papieren huurcontract staat dat ik een huurovereenkomst heb van 1 jaar dat nadien naar 9 jaar gaat....als ik echter ging opzoeken of het contract geregistreerd stond zag ik daar de vermelding 3 jarig contract....ik ben ondertussen verhuisd en zou 3 maanden opzeg moeten betalen voor vorig appartement na er 2,5 jaar gewoond te hebben. In het huurcontract staat opzeg van 3 maanden. Nu is mijn vraag als ik onder een 9 jarig contract zit...is het dan niet 2 maanden opzeg? En kan het zomaar dat huurcontract en registratie andere tijdsduur aangeeft? Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 27 jan 2020 18:30

helemaal duidelijk is het mij allemaal niet.
Uw huurcontract is dus geregistreerd, en u hebt een exemplaar in uw bezit waarop de duur van 1 jaar vermeld werd, en nadien 9 jaar. Misschien is er een fout gebeurd bij de registratie?
U hebt 2,5 jaar gehuurd, dus wellicht ingang huur 2017..

Wat mij niet duidelijk is, hebt u het contract schriftelijk opgezegd? Drie maand vooraf? Indien ja, dan blijft er nog 1 maand vergoeding te betalen, naast de drie maand gewone huur van uw opzegperiode.

CityBird
Berichten: 792

#3 , 27 jan 2020 19:12

En kan het zomaar dat huurcontract en registratie andere tijdsduur aangeeft?
Staan op beide contracten jouw handtekening? En als dat zo is dan zal je daar een verklaring voor moeten vinden.

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jan 2020 09:12

die tijdsduur van de registratie is gewoon een slechte benaming. Zij maken onderscheid in '3 jarig' wat eigenlijk 'korte duur' moet zijn en '9 jarig' wat eigenlijk 'lange duur' moet zijn.

Terug naar “Huren”