Waarborg ingehouden na uitgaande plaatsbeschrijving

Anne43
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Re: Waarborg ingehouden na uitgaande plaatsbeschrijving

#16 , 02 feb 2020 09:40

Ondertussen heb ik enige opzoeking gedaan en kom ik op volgende vraag: mijn verhuurder is geen particulier. Bovendien bevindt de maatschappelijke zetel zich in Brussel, terwijl ik huurde via het lokaal kantoor in Antwerpen.

Heel vaak in mijn klachtvoering werden delen ook doorverwezen naar Brussel, "omdat wij daar niet over beslissen".

Een contactpersoon of verantwoordelijke heb ik evenmin. Ik heb dit gevraagd, maar men heeft deze vraag ook genegeerd. Het enige wat ik heb, zijn verschillende administratieve medewerkers en de naam van de maatschappij.

De bezorgdheid hier is dat ik me tot het juiste vredegerecht wil wenden en dat ik denk dat de "domicilie" van de verhuurder mogelijks bepalend is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
D0gD0g

#17 , 02 feb 2020 09:53

Ondertussen heb ik enige opzoeking gedaan en kom ik op volgende vraag: mijn verhuurder is geen particulier. Bovendien bevindt de maatschappelijke zetel zich in Brussel, terwijl ik huurde via het lokaal kantoor in Antwerpen.

Heel vaak in mijn klachtvoering werden delen ook doorverwezen naar Brussel, "omdat wij daar niet over beslissen".

Een contactpersoon of verantwoordelijke heb ik evenmin. Ik heb dit gevraagd, maar men heeft deze vraag ook genegeerd. Het enige wat ik heb, zijn verschillende administratieve medewerkers en de naam van de maatschappij.

De bezorgdheid hier is dat ik me tot het juiste vredegerecht wil wenden en dat ik denk dat de "domicilie" van de verhuurder mogelijks bepalend is?
Neen , het domicilie telt hier niet, het is de plaats waar de huurwoning gelegen is.

Anne43
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 feb 2020 10:07

Ah ja, bedankt. En is dit nu een verzoening of een minnelijke schikking? Ik zie hier (op de site vredegerechten) twee voorbeeldformulieren...

Reclame

D0gD0g

#19 , 02 feb 2020 10:13

Ah ja, bedankt. En is dit nu een verzoening of een minnelijke schikking? Ik zie hier (op de site vredegerechten) twee voorbeeldformulieren...
In eerste instantie is het een verzoening, kom je er dan niet uit dan kun je eventueel een procedure aangaan.

Terug naar “Huren”