Verkoop huurhuis

heidimaas
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Verkoop huurhuis

#1 , 28 aug 2019 07:49

Ik heb op 1 dec 2018 een huurcontract aangegaan van 9 jaar.
Na 1 maand zet de verhuurster dit te koop , zelfs zonder mij op de hoogte te stellen.
Ik heb enorme kosten in deze woning stroom die niet in orde is waardoor ik maandelijks 400€ stroom moet betalen
Boiler die de kelder blank laat staan noem maar op
Ben 2 weken bezig geweeSt om haar vuil en rommel hier op te ruimen
Nu heb ik vorige maand zelf het contract laten registreren omdat ze dit bleef weigeren en ik zo teminsten bij verkoop 6 maanden opzeg nog heb
Nu Heb ik een ideale woning gevonden die ik kan huren ( wat als mama alleen al niet makkelijk is )
Nu zegt ze als ik opzeg ik haar een schadevergoeding moet betalen
Klopt dit
Want zou het echt te gek vinden zij verkoopt haar huis na 1 maand verhuren en dan moet ik haar ook nog een een schadevergoeding dit is toch te gek voor woorden
Weet iemand de wetgeving een beetje hieromtrent want voor huurders bond te gaan moet ik dagje verlof nemen en dat kan ik mij momenteel niet permitteren

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 aug 2019 09:25

Dank zij uw eigen initiatief de huurovereenkomst te laten registreren, moet je nu inderdaad een "schadevergoeding" (verbrekingsvergoeding) van 3 maanden betalen. Had je dat NIET gedaan, dan mocht je omzeggens onmiddellijk vertrekken, zonder opzeg, of enige boete.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 28 aug 2019 11:15

ja dat was niet slim.

nu hang je inderdaad aan een schadevergoeding van 3 maanden huur indien je nu opzegt (eerste jaar bewoning).

Reclame

heidimaas
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 aug 2019 10:47

Maar er staat ook in het huurcontract dat als het niet binnen de 2 maanden geregistreerd werd, er geen aanspraak meer gemaakt kan worden op de regelgeving en dat als zij het huurcontract verbreekt binnen het jaar dat dit dan ook komt te vervallen.
En ik maar een maand opzeg hoef te doen zonder verdere kosten,
Contract heb ik na 6 maand pas laten registreren .

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 29 aug 2019 10:53

Wat zou het eenvoudig zijn als je alle info meegaf bij de eerste vraag ! :evil: :evil:

Alles zal hier draaien rond de clausule "En ik maar een maand opzeg hoef te doen zonder verdere kosten,"

Dan zegt u toch gewoon op, met één maand minimum vooropzeg, en mag u de rest van de kosten (behalve huurschade en dergelijke) vergeten.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 aug 2019 10:54

Maar er staat ook in het huurcontract dat als het niet binnen de 2 maanden geregistreerd werd, er geen aanspraak meer gemaakt kan worden op de regelgeving en dat als zij het huurcontract verbreekt binnen het jaar dat dit dan ook komt te vervallen.
En ik maar een maand opzeg hoef te doen zonder verdere kosten,
Contract heb ik na 6 maand pas laten registreren .
Staat dat er werkelijk in? Het zou kunnen dat je die bepaling fout interpreteert. Wat staat er letterlijk?

Terug naar “Huren”