Opzeg huurcontract + verhuis naar sociale woning

bennybernaer
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Opzeg huurcontract + verhuis naar sociale woning

#1 , 23 aug 2019 14:49

Onderstaande is nog niet echt een probleem, maar eerder een vraag uit voorzorg.
Zal de situatie zo goed mogelijk schetsen:

Ik huur sinds 2015 een appartement in de privé sector. (wat ik ook alleen ondertekend heb).
Intussen ben ik ook getrouwd en woont zoals vanzelfsprekend m'n vrouw bij me.

Omdat ik ook sinds 2013 op de wachtlijst sta voor een sociale woning, krijg ik er heel binnenkort ook één toegewezen.
We zijn intussen al gaan kijken en hebben toegezegd. Nu moet dit wel nog voor een soort van wooncomité komen van Woonhaven Antwerpen.
Maar aangezien wij met alles in orde zijn is de kans dat ze dit alsnog weigeren zeer klein wisten ze ons te vertellen.

Toch zijn wij misschien een klein beetje te enthousiast geweest met ons huidig huurcontract al op te zeggen.
(we willen namelijk ook niet het risico lopen om enkele maanden dubbele huur te betalen.)

Nu is mijn voornaamste vraag: indien de sociale woning toch niet zou doorgaan, kan ik dan de opzeg van mijn huidig huurcontract nietig verklaren?
Aangezien ik enkel dit document heb ondertekend? Ik heb precies ergens gelezen dat beide partners de huuropzeg moeten ondertekenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 aug 2019 16:21

Als het contract enkel op uw naam staat, moet enkel jij tekenen..

bennybernaer
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 aug 2019 16:24

Als het contract enkel op uw naam staat, moet enkel jij tekenen..
Dus kan m’n eigenlijk opzeggen zonder de goedkeuring van de huwelijkspartner.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 23 aug 2019 16:50

Hebt u de verhuurder op de hoogte gesteld dat u getrouwd bent, per aangetekende zending?

Zo nee: dan kan dit inderdaad, de fout van het vergeten (of niet correct melden) lag immers bij u.

Tope
Berichten: 916

#5 , 23 aug 2019 17:39

"Nu is mijn voornaamste vraag: indien de sociale woning toch niet zou doorgaan, kan ik dan de opzeg van mijn huidig huurcontract nietig verklaren?"

Lees dit even: https://immo.vlan.be/nl/advies/huren/24 ... -intrekken

Terug naar “Huren”