Opzegtermijn contract appartement

Darioochrymowicz
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn contract appartement

#1 , 17 aug 2019 14:43

ONDERWERPEN SAMENGEVOEGD - gaat over zelfde case JurecaBe - moderator

Beste

Ik en mijn vrouw hebben OCMW en wij leven momenteel in een studio.

Er is een kindje op komst en wij willen graag verhuizen naar een appartement.

Het enige probleem is dit is de laatste maand om opzeg te vragen maar wij weten niet goed wat wij moeten doen.

Moeten wij nu opzeg vragen maar dan belanden wij buiten op straat.

Of moeten wij nog een 1jaar contract aanvragen...

En krijg je 6maanden de tijd om een woning te zoeken als je een 1jaar contract terug neemt of als je opzeg doet.

Met vriendelijke groeten
Dario

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 17 aug 2019 19:55

Van wanneer huren jullie?7
In 2018 was de federale wetgeving nog van toepassing op de contracten.
Vanaf 1 jan 2019 afgesloten contracten gelden de regels van Vlaamse wooncode.
2018
http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

2019
https://www.wonenvlaanderen.be/content/vlaamse-wooncode
https://codex.vlaanderen.be/PrintDocume ... rint=false

Opzegtermijnen staan in de wetgeving(en).
OCMW steek daar maandag eens uw licht op bij sociale of juridische dienst.

FarahSyed
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 aug 2019 13:00

Beste

Mijn naam is Farah en ben nu 5 maand zwanger

Ik huur nu een studio voor 1 persoon die sta op mijn naam, mijn man woont hier ook met mij wat eigenlijk niet mag.. Maar kan hem moeilijk op straat laten.

We hebben alle 2 leefloon van het ocmw, maar toen we vertelde aan het ocmw dat we samen leefde in de studio en dat er een kindje opkomst is, zeiden ze we gaan jullie helpen met sociale woning etc..

Dus we moesten uiteindelijk de inschrijvingspapieren invullen voor sociale woning, dan hebben we het terug moeten binnen brengen bij het ocmw. Dan zeiden ze dat we 8 jaar moeten wachten voor een woning.

Terwijl op de website van de sociale woning staat dat mensen met een beperking (ik heb een fysieke berperking) en ook dat als de woonoppervlakte te klein is voor aantal mensen waar ze nu in wonen of vrouwen die zwanger zijn voorrang krijgen op een sociale woning.

Ocmw beweert van niet, maar het staat duidelijk op de website van wie voorrang heeft.

Ik word niet geholpen door het ocmw en weet niet wat ik moet doen..

Met deze mail vraag ik hulp/advies om te bekijken wat we kunnen doen voor het kindje er is..

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 aug 2019 13:31

rechtstreeks contact opnemen met de bouwmaatschappij. Die voorrangsregels gelden meestal maar als er een geldig attest is waarmee je de situatie kan aantonen (bijvoorbeeld bij overbewoning een besluit van overbewoning van de burgemeester)

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 aug 2019 13:39

U hebt nu een eenjarig contract? Grote kans dat dat automatisch een negenjarig contract zal worden. Steek u licht eens op bij het OCMW!

bosprocureur
Berichten: 6854

#6 , 20 aug 2019 13:45

Dubbel gebruik met viewtopic.php?f=51&t=104701 , ook van vandaag ?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 aug 2019 15:09

Buiten het OCMW, kan u contact zoeken met een CAW en vragen om dringende huisvesting. Zij kunnen dan al dan niet in samenwerking met het bevoegde OCMW zoeken naar een gepaste oplossing voor jullie gezin.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Huren”