Plaatsbeschrijving nooit ontvangen

Koska
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Plaatsbeschrijving nooit ontvangen

#1 , 23 sep 2023 10:30

Eind augustus heb ik mijn appartement verhuurd. In samenspraak met de nieuwe huurder kozen we een firma voor een plaatsbeschrijving.

Toen de plaatsbeschrijving plaatsvond zei de plaatsbeschrijver dat dit enkele uren zou duren.

Dit vond ik best vreemd want mijn appartement is 60 vierkante meter. Bij twee eerdere plaatsbeschrijvingen in het verleden toen ik nog huurde, duurde dit max 1,5 uur. Aangezien ik die dag vrij druk had, besloot ik om door te gaan en het verslag zouden ze naar mij mailen.

Tot op heden heb ik nog niks ontvangen. Op mijn mails en telefoontjes krijg ik geen reactie.

Wat kan ik hier tegen doen?

mava105
Berichten: 22335
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 sep 2023 16:16

Een degelijkePB duurt zeker veel langer. Zeker als ALLES omstandig dient omschreven te worden. Ik heb ooit een pb gemaakt van 1 appartemen met 3 SK, 155 m² groot, die duurde wel 1.5 dag. Zeker als alles omschreven dient te worden, met vermelding van ieder elektrisch toestel, met merk en serienummer, van iedere kleur op deuren en muren het kleurnummer en merk. totaal 25 blz recto verso. zonder foto's.
Op het einde van de huur was er enige discutie voor een VR betreffende schade. Rechter vermelde en prees de zeer omstandige PB en gebruikte ze als voorbeel voor ander zaken waar de PB alles behalve was. Hij had me hiervoor om toestemming gevraagd mits anomisering van de PB.
Heb er in mijn leven zeker een paar honderd opgemaakt, en maar 3 x is een zaak voor de rechtbank verschenen, die dan nog steeds in het nadeel van de huurder is uitgedraaid..

Reclame

Terug naar “Huren”