Net huis gekocht en wil het verhuren

Emre42
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Net huis gekocht en wil het verhuren

#1 , 14 nov 2018 21:48

Hallo
Ik heb dit maand mijn huis gekocht en ik weet dat ik de eerste 3 jaar niet mag verkopen of verhuren ofwel moet ik boetes betalen, maar ik ben van plan om mijn huis in 2 appertementen te delen zodat ik op 1 verdiep zelf kan wonen en dat anderen te verhuren. Zou dit mogelijken kunnen zijn zonder boetes omdat ik eigenlijk ook zelf in woon?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 15 nov 2018 07:01

Je kan een stedenbouwkundige vergunning aanvragen om jouw huis te mogen opsplitsen in twee appartementen, maar dat lukt enkel als de basisakte niet stipuleert dat het een ééngezinswoning moet blijven.

bosprocureur
Berichten: 6888

#3 , 15 nov 2018 07:24

Je kan het aanvragen. Maar laat ons een kat een kat noemen, de kans dat je een vergunning krijgt is eerder klein.

Komt daar nog bij dat je volgens mijn beperkt begrip, het huis wel moet bewonen en zo, maar om aan de voorwaarden te voldoen het wel moet laten zoals het is, een eengezinswoning dus.
Just ?

Reclame

Terug naar “Huren”