waarborg na maanden niet terug

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

waarborg na maanden niet terug

#1 , 03 jul 2016 13:19

Ik heb het appartement waar ik woonde verlaten begin april en heb nog steeds de waarborg niet terug gehad.
Ik ben wel al naar de huurdersbond geweest en die hebben een brief opgesteld en die is aangetekend verstuurd.
Daarenboven heeft een advocaat ook een AS gestuurd met de vraag of de verhuurder aub de waarborg kon terugstorten.

Feit is wel: de waarborg was cash betaald en stond niet op aparte rekening, maar is wel afschrift van overhandiging bij aanvang huurcontract.
Huurcontract was ook geregistreerd. Er was geen ingaande en uitgaande plaatsbeschrijving.
Ben ik dat geld nu kwijt of zijn er nog manieren om het te recupereren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 03 jul 2016 14:02

Naar de vrederechter stappen. Is u advocaat niet te over vriendelijk met die AUB.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#3 , 03 jul 2016 15:39

was gewoon een schrijven om te vragen om de waarborg terug te geven.
Kan vrederechter dit weigeren als zij bv. zouden zeggen dat er schade was ( hetgeen er niet was) of praten over die waarborg cash?

Door dat niet reageren op die schrijvens, zijn er wel al meerdere maanden verstreken. Zijn dit dingen die snel verjaren?

Reclame

mava105
Berichten: 22327
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 jul 2016 16:34

Indien geen uitgaande, noch uitgaande PB, heeft verhuurder geen reden de HWB in te houden.
Naar VR stappen en waarborg terugvragen, inbegrepen de intresten. Ontvangstbewijs van de waarborg, getekend door verhuurder, goed bijhouden, want het is uw enige bewijs dat je die wel degelijk betaald hebt.

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#5 , 03 jul 2016 17:26

Bedankt, kan dit tijdens de zomermaanden ( wegens gerechterlijk verlof)?

Terug naar “Huren”