offerte aanvaard via mail

007freddyfish
Topic Starter
Berichten: 1

offerte aanvaard via mail

#1 , 15 dec 2011 12:39

Ik ben van plan een aantal ramen te plaatsen en daarom heb ik een aantal offertes opgevraagd.
Ik heb mondeling toegestemd met een offerte en dat ook bevestigt via mail.
Nu zou ik graag een andere offerte (later gekregen) aanvaarden en dus de eerste niet.
Ik heb geen enkele offerte ondertekend dus enkel over telefoon en via mail toegestemd.
Is dit een bewijs van contract?
Graag had ik ook geweten indien ja hoe ik dat eventueel kan verbreken en hoeveel mij dat kan kosten.
Alvast bedankt voor uw reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 15 dec 2011 13:08

De aannemer kan deze zaak winnen mocht hij naar de rechtbank stappen. Afhankelijk van de rest van eventuele correspondentie zal die mail als een aanvaarden van de offerte beschouwd worden.

De kostprijs van het verbreken van deze overeenkomst hangt af van de voorwaarden van de aannemer.

tombe
Berichten: 136

#3 , 18 dec 2011 23:46

Mail kan zeker als bewijs ingeschakeld worden. Een overeenkomst hoeft ook niet steeds schriftelijk te zijn. Ik heb overigens de neiging telefoongesprekken omtrent contracten ed ook wel eens op te nemen om nadien geen discussies te hebben. Niet om mensen meteen voor de rechtbank te slepen, maar omdat ons geheugen nu eenmaal beperkt is en zowel een koper als ikzelf wel eens wat vergeten bij mondelinge afspraken.

Maar ook... als je al instemde - al tekende je niet - is het ook maar fair samen met de tegenpartij tot een oplossing te komen. Mogelijk zijn er immers al investeringen gemaakt.

Reclame

Terug naar “Aanneming”