Aannemer negeert me

ganapathi tantra
Berichten: 1340

Re: Aannemer negeert me

#16 , 24 sep 2011 22:46

op welke basis heeft hij/zij dan beslist om verder uit te graven dan de voorziene 16 cm ?
Betreffende overeengekomen werken/slechtuitgevoerde werken/meerprijs. Zoals ik reeds vermelde ga ik daaromtrent op het net geen discussies meer aan.
Veeal wil men in deze alleen de kant van de consument zien
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vanhoenacker
Topic Starter
Berichten: 11

#17 , 25 sep 2011 13:11

Het is slechte kwaliteitsbeton, het was gezakt in een u-vorm. en ik kon het makkelijk loskappen

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#18 , 25 sep 2011 19:48

Maar wat heeft er dan uw inziens ertoe geleid dat de desbetreffende aannemer nog verder met u weigert door te gaan ?
En eerlijk gezegd zal uw vastberadenheid om het dan maar diplomatisch te omschrijven niet meer nadelen inhouden dan
wat anders.
Ik zou niet met een aannemer willen werken die bij vertrek niet de gepaste gemoedstoestand heeft. Als je niet kan samen
werken dan kan je niet samenwerken. Punt andere lijn. Dus waarom aan dat touw blijven trekken ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Bart Vanhoenacker
Topic Starter
Berichten: 11

#19 , 26 sep 2011 23:22

hij vindt me gewoon lastig en vindt dat ik maar geen beslissing kan nemenover welke werken uitgevoerd moeten worden. ik wou optie met beton, hij stuurt na lang zagen een offerte met beton, maar minder dan ik zei. Daar stel ik dan wat vragen over (ook hoeveel de betoncentrale ervoor vroeg, mss wist ik goedkopere <-- goed, is mss zagen van mijn kant, maar toch, reactie is overdreven) daarna begon hij nog meer te negeren dan anders hoewel ik dag erna meldde dat het goed was.

Afgelopen weekend ging hij komen zodat we eens konden praten, maar uiteraard kwam hij niet...

om het kort te maken, al de problemen komen voornamelijk door gebrek aan communicatie en dat is zeker voornamelijk zijn schuld.

mava105
Berichten: 22283
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 27 sep 2011 09:58

Daar stel ik dan wat vragen over (ook hoeveel de betoncentrale ervoor vroeg, mss wist ik goedkopere .
Als je de aannemer al gaat vragen naar de leveringsprijzen van zijn leveranciers, is het begrijpelijk dat hij u negeert.
Is ook zeer gevaarlijk, want neem nu dat hij de leverancier neemt die jij hem oplegt, en de kwaliteit van het geleverde is slecht, wie is dan verantwoordelijk?

Bart Vanhoenacker
Topic Starter
Berichten: 11

#21 , 27 sep 2011 15:04

ok, maar toch, zijn reactie is overdreven : daarvoor moet hij niet weken beginnen negeren, er is nog altijd een contract opgesteld, en kan enkel uitgevoerd worden na besprekingen

mava105
Berichten: 22283
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 27 sep 2011 15:17

Wat valt er nog te bespreken als er een kontrakt is? Daar staat toch klaar en duidelijk in wat en hoe de aannemer het moet uitvoeren (hoop ik toch) anders steven je gegarandeerd af op de problemen die je nu hebt.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#23 , 27 sep 2011 15:21

Ze zouden in de "eindtermen" van het onderwijs nu eindelijk toch ook wat basiskennis moeten plaatsen met betrekking tot kontrakten. 80 percent van de vragen op dit forum hebben te met het trachten te verkrachten van wettelijke kontrakten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#24 , 27 sep 2011 19:40

verkrachten van kontrakten ? in deze lijkt mij dat geen van beide partijen volledig het gelijk aan hun kant hebben hoor. Noch de aannemer noch de TS
Kijk vandaag hebben wij een kontrakt van een paar tienduizend euro ge-annuleerd. De reden werden bekend gemaakt door onze raadsman aan tegen
partij. Eén van die reden was dat men eerst alle technische specificaties had gevraagd en nadien achter onze rug onze leveranciers werden gecontacteerd
met vragen omtrent oa prijzen. Daarnaast kregen we om de twee dagen een ellenlange vragenlijst. Ergens houd het op hoor. we zijn geen voetvegen hé
kvind het zelfs grappig dat TS aanhaalt dat hij de aannemer verplicht een voor akkoord of getekend kontrakt /offerte uit te voeren maar als punt je bij paaltje komt zouden sommige delen uit dat kontrakt worden getrokken omdat TS ergens anders goedkoper zou kunnen vinden. Die vlieger gaat niet op hoor Dat noemen ze van 2 walletjes proberen te eten. En als het dan vooral de schuld is van de aannemer waarom wil je er dan mee voort doen ? Raar
verhaal hoor.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Bart Vanhoenacker
Topic Starter
Berichten: 11

#25 , 27 sep 2011 23:55

Mja, vragen welke betoncentrale hij gebruikt, mag wel hé, is niet verboden.
ik wil er eigenlijk niet mee voortdoen, maar wat kunnen de gevolgen zijn ?

ganapathi, als jij veel tijd moet steken in beantwoorden vragen, kan je de tijd toch gewoon factureren.
Kon mijn aannemer ook doen, ipv te zagen dat hij er al zoveel tijd in gestoken had.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#26 , 28 sep 2011 13:20

was het maar zo éénvoudig mijn beste dan mocht je het ei uit mijn vragen

ik ga in ieder geval uw laatste bericht uitprinten en in een kader steken :mrgreen:

gewoon grapje hé
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Aanneming”