Afwerken appartement na faling aannemer

VHDO
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afwerken appartement na faling aannemer

#1 , 28 sep 2023 06:38

Beste,

Graag had ik jullie opinie betreffende het verder afwerken van een appartementsgebouw na faling van de aannemer. In mijn opzicht leek het logisch dat de verdere werken tot casco werden uitgevoerd met verdeling van de kosten naargelang de quotiteiten, zoals deze staan beschreven in akte.
Niet alle mede-eigenaars zijn het hier over eens en hebben een eigen creatieve versie met percentages gemaakt.
Wat is hier gebruikelijk?

Alvast bedankt.

mava105
Berichten: 22278
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 sep 2023 11:15

Door een deskundig iemand laten opstellen wat er in ieder apparterment afzonderlijk nog dient te worden uitgevoerd.
Hen iets dergelijk ook voorgehad in mijn functie vabn beheerder van gebouwen. Lijn werkgever had een deel van de kelder, een deel gelijkvloers en een deel eerst verdieping aangekocht op plan. ikzelf volge de werken op. na ongeveer 75 % van het gebouw te hebben opgetrokken, ging aannemer in faling. De 2 bovenste verdiepingen waren nog niet eens aangevat, ( ze hadden wel al bijna 50% aan voorschotten betaald) terwijl wij als medeeigenaar van de onderste bouwlagen bijna alles al gekregen hadden wat we aangekocht hadden. Wij haddel het gelijkvloers nl in gesloten en winddichte ruwbouw aangekocht en gingen zelf de inrichting in handen nemen. Wij hadden dus al bijna 100 % van onze aankoop ontvangen, terwij de eigenaars van de 2 bovenste verdiepiungen nog NIETS hadden. Op de tussenliggende verdiepingen waren ze in alle stadia van afwerking. Dan kan je natuurlijk niet de verdere afwerkung laten mee betalen door de mensen die al een bijna afgewerkt apartement hadden gekregen. Een deskundige heeft toen voor ieder kavel afzonderlijkj opgemaakt op wat zij nog recht hadden, en dat ook becijferert. De eigenaars van de bovenste verdiepingen hebben natuurlijk hun aankoop ongeveer 50 % duurder betaald, omdat zij ondoordacht te veel voorschotten hebben betaald.

Reclame

Terug naar “Aanneming”