Aannemer stopt met het bedrijf

Roselienv
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aannemer stopt met het bedrijf

#1 , 26 sep 2023 13:51

Ik heb bij een aannemer een offerte getekend voor enkele werken (behangen, gyproc + schilderen)

Begin dit jaar kwam hij langs om het behang te hangen en de gyproc te plaatsen maar het grootste deel van het werk was het schilderen. Hij is in totaal amper 2u aan het werk geweest bij het eerste deel van de werken.

Ondertussen kunnen we hem niet meer bereiken niet telefonisch, mail, Messenger, sms of per post want hij woont niet langer op het adres van offerte. Nu heb ik zijn onderneming opgezocht en hij is zelf gestopt begin september met die onderneming.

Nu heb ik nog geen factuur ontvangen maar graag wil ik even het volgende weten:
- kan hij nog een factuur opsturen voor de geleverde werken (materiaal + 2u werk)
- indien ik die factuur wel moet betalen hoe weet ik dan aan wie want ik kan toch moeilijk die persoon particulier betalen en ik heb met een eventuele nieuwe onderneming van hem geen contract gesloten.
- ben ik nog verplicht mij aan die offerte te houden voor de rest van de werken aangezien dat bedrijf niet meer bestaat. Ik zou namelijk naar meer dan een halfjaar de werken liefst afgerond zien en met iemand anders in zee gaan

Mvg

LeenW
Berichten: 12858

#2 , 26 sep 2023 13:53

Wat bedoelt u juist met "hij is gestopt met die onderneming"? Werd de rechtspersoon stopgezet, heeft hij zijn ontslag als zaakvoerder ingediend, aandelen verkocht of nog iets heel anders?

Roselienv
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2023 15:49

Ik heb hem zelf niet meer gehoord of gezien kan enkel zien in KBO als ik zijn nummer opzoek ‘gestopt’ ik stelde ook aan FOD economie de vraag en zij lieten weten dat het geen faillissement is. Het was een eenmanszaak.

Status: stopgezet
Rechtstoestand: stopgezet activiteit entiteit natuurlijk persoon

Reclame

mava105
Berichten: 22278
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 sep 2023 17:05

Zeker al NIETS betalen als er toch een factuur moest komen. Stuur hem en AS met de melding dat als hij de werken niet hervat tegen xxxxx....je een andere aannemer zal kontakteren en zijn bestelling als niet bestaande zal aanzien.

Roselienv
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 sep 2023 17:50

Heb geen adres meer om AS te versturen dat is net een groot deel van het probleem of ik dan ook niet gebrekkig ben door hem niet te (kunnen) verwittigen. Hij woont daar niet meer op dat adres van offerte & KBO

LeenW
Berichten: 12858

#6 , 26 sep 2023 17:54

Bal ligt in zijn kamp. Factureren vanuit een stopgezette eenmanszaak kan niet. Werken evenmin.

Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 sep 2023 09:00

Heb geen adres meer om AS te versturen dat is net een groot deel van het probleem of ik dan ook niet gebrekkig ben door hem niet te (kunnen) verwittigen. Hij woont daar niet meer op dat adres van offerte & KBO
Het is uw probleem niet dat de tegenpartij verhuist of niet meer actief is op dat adres. U stuurt uw AS gewoon naar het adres op de offerte.

mava105
Berichten: 22278
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 27 sep 2023 09:19

En as de aangetekende brief terug komt, NIET openen en goed bijhouden.
Stuur gelijktijdig ook een kopie van dat AS via de gewone post. Mogelijks maakt een buur de brievenbus leeg en stuurt die post dab door. Wel in beide brieven melding van beide brieven maken.

bosprocureur
Berichten: 6860

#9 , 27 sep 2023 09:43

Een aangetekende brief kost een kleine 10 € .

Misschien eens een kleine overschrijving doen, max 1,00 € :) + zijn nieuw adres vragen en/of vragen om contactgegevens ?

De bankrekening wordt dikwijls meer geconsulteerd dan de postbus.

Terug naar “Aanneming”