probleem vloer in twee verschillende tinten

Devin
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

Re: probleem vloer in twee verschillende tinten

#16 , 30 jul 2023 21:29

Misschien gezichtsbedrog
https://postimg.cc/HVG1McMM

Nergens op de andere tegels zie ik z'n patroon?

verbouwer1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#17 , 31 jul 2023 01:09

Citybird,
Als de aannemer zijn fout erkent keert de verzekeringsmaatschappij de schade uit aan mij, na eventueel een expertise om een prijs te plakken op de schade. ik denk dat ik zelf mag beslissen wie de werken opnieuw uitvoert. Dat kan eventueel dezelfde renovatiefirma zijn die dan dezelfde of een andere vloerder aanstelt. Indien het dezelfde renovatiefirma is, kan hij zelfs 2 keer winst maken op hetzelfde werk. Waarom dan defensief reageren en proberen om aansprakelijkheid te ontkennen ?
Een nadeel voor deze firma is wel dat de verzekeringsfirma een factuur zal zenden voor het bedrag van de franchise. Hoe hoog zo'n franchise is weet ik niet, maar bij een familiale verzekering is dat rond de 300 euro, bij een branderzekering is dat ook zoiets.
Misschien is hij niet eens verzekerd, vandaar zou ik het wel interessant vinden om te weten te komen of zo'n verzekering verplicht is. Deze verbouwaannemer is trouwens ook mijn buurman, ik zal hem mijn ganse leven dagelijks zien. Vandaar dat ik me zoveel mogelijk wil voorbereiden om het gesprek aan te gaan, om dit als twee volwassenen nuchter te kunnen bespreken. Hij neemt niet alle verbouwingen voor zich, maar wel een gedeelte: vloer leggen, enkele isolatiewerken, pleisterwerken en enkele klussen.

verbouwer1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#18 , 31 jul 2023 01:13

Devin, Je heb de foto echt wel in detail bekeken. Die zwarte lijn komt terug op sommige andere tegels. De tegel is een kopie van een soort zandsteen, commerciële naam is "village sand".

Reclame

verbouwer1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#19 , 31 jul 2023 23:18

beste, ik heb er met de aannemer over gepraat. Ik heb de gegevens van de verzekering. Ik hou je op de hoogte van hoe het verlopen is.

Thomas_A
Berichten: 2337
Juridisch actief: Nee

#20 , 01 aug 2023 08:43

Je blijft steeds op die verzekering terugkomen.

Leuk dat je die gegevens hebt, maar dat is de verzekering van de aannemer, niet van jou.

Enige wat dat bepaalt is als de aannemer verantwoordelijk is, welk stuk door hem en welk stuk door de verzekering betaald wordt. Dat heeft geen enkele impact of de aannemer verantwoordelijk is.

Normaal heeft elke partij dan ook contact met zijn eigen verzekeraar. Neem die taak niet op jou.

Terug naar “Aanneming”