Aannemer komt mondelinge overeenkomst niet na

Yones
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aannemer komt mondelinge overeenkomst niet na

#1 , 16 jan 2020 18:21

Dag iedereen

De situatie is als volgt. We zijn met een bevriend dak en timmerman in zee gegaan voor ons dak. Nu zijn we zo stom geweest om geen offerte te tekenen. weten we.
We hebben heel lang gezaagd maar niks. Allez, we hadden een mondelinge overeenkomst en ik heb via mail bevestigd in maart dat we met hem in zee gaan.

Hij is naar bespreking met onze architect gekomen en er is toen afgesproken dat hij in november zou beginnen. Hij is 22 november op de werf gekomen en heeft dan beslist om 16 december te komen om te wachten op de koppeling vh dak van de buren, dus dan had hij minder werk. Dat weten we via via want wij hebben enkel het bericht gehad dat hij 16 december de koppeling zou komen plaatsen. 1 week later krijgen we een mail dat hij geopereerd moet worden op 12 december en 5 weken niet mag heffen. Wij hebben hem dan gevraagd om nog kleine timmerwerken te komen uitvoeren die noodzakelijk waren voor de opmeting van de ramen. Dit was ook mondeling overeengekomen en staat in de begeleidende instructies van de architect die hij in zijn bezit heeft. Hij heeft ons dan laten weten dat hij wel betere dingen te doen had. Via Instagram zag ik dat hij gewoon op andere werven aan het werken was. Ik heb hier printscreens van. Ondertussen heb ik iemand anders gezocht en ook gevonden. Wij hebben hem aangetekend en via mail verwittigd dat we de samenwerking wensen stop te zetten omdat hij onze mondelinge overeenkomst niet nagekomen is.

Alleszins we krijgen nu vandaag een dikke factuur in de bus voor een zogenaamde annulatie van zijn hout en Veluxen. Heb een bestelbon gevraagd als bewijs. Hij heeft me telefonisch gezegd dat hij het materiaal in december besteld heeft, maar hij moest in november al bezig zijn....

Door hem heeft onze werf 1 maand stilgelegen, heeft de aannemer zijn stelling moeten afbreken -want dakwerker wil zijn eigen stelling-, en dus vervolgens weer moeten zetten. Vervolgens hebben ze ook nog gaten in onze welven moeten boren. Wij ondervinden dus ook heel wat schade.

Alleszins in hoeverre kan ik dit bedrag weigeren te betalen. Of ben ik dik gescheten? Ja ik ben onwetend en gewoon erg onder de indruk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 jan 2020 10:00

Iets bestellen bij een andere aannemer of leverancier is NOOIT een goede beslissing, zonder schriftelijk akkoord van de andere partij.
En een mondelinge belofte kan je niet bewijzen, tenzij je het opgenomen hebt.

Yones
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2020 14:59

Iets bestellen bij een andere aannemer of leverancier is NOOIT een goede beslissing, zonder schriftelijk akkoord van de andere partij.
En een mondelinge belofte kan je niet bewijzen, tenzij je het opgenomen hebt.

Wij hebben samengezeten met de architect en hij heeft ook de instructies van de architect via mail gehad...

Reclame

Terug naar “Aanneming”