Aannemer laat het afweten

IsaAndy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aannemer laat het afweten

#1 , 16 dec 2019 16:19

Op donderdag 17/10/2019 en vrijdag 18/10/2019 werden onze ramen geplaatst, maar niet volledig afgewerkt (rubbers langs de binnenzijde moesten nog geplaats worden).
Zondag 20/10 hebben wij echter opgemerkt dat het glas van het grootste raam aan de voorgevel beschadigd is onderaan, daar waar het glas in het profiel komt + tussen de buitenste rubber en het glas zit er vuil waar je niet meer aan kan + je ziet de rode hulpstukjes die het glas tegenhouden, wat totaal niet netjes afgewerkt oogt.Wij hebben de firma onmiddellijk in kennis gesteld van deze beschadiging via mail met foto's. Daar hebben wij tot op heden nog geen reactie op ontvangen.
Op maandag 21/10/2019 hebben wij 2x telefonisch contact proberen opnemen ivm de beschadiging maar zonder resultaat. Op dinsdag 22/10/2019 hadden wij telefonisch contact en hebben wij melding gemaakt van de beschadiging en een afspraak gemaakt wanneer de verdere afwerking zou plaatsvinden: plaatsen van de rubbers en het afstellen van de screens. Voor de beschadiging werd ons gezegd dat ze het zouden bekijken, voor de screens ging er nog iemand langskomen.
Op woensdag 23/10/2019 is er 1 persoon langs geweest om de overige rubbers te plaatsen. Toen hebben we hem gewezen op het gescheurde glas en kregen daar het antwoord: Dat gaat niet verder scheuren en als we de rubber steken dan zie je daar niets meer van. Die persoon kende niets van screens dus er moest maar iemand anders langskomen.
Kortom: Gescheurd glas, slordige afwerking, geen afstandsbediening en afstelling van de zonnescreens en vliegenraam niet geleverd.

Ondertussen nog 2x telefonisch contact opgenomen en telkens dezelfde reactie: Oei, onze planner is net vertrokken naar een werf, ik kan u niet verder helpen.
Er zijn nog al enkele mails gestuurd maar daar reageren ze totaal niet op.
Dan heb ik heel mijn verhaal + mijn mails met foto's aangetekend verstuurd en gevraagd om ons binnen de 8 dagen een antwoord te geven.
We zijn ondertussen na die 8 dagen al even verder en nog geen reactie gekregen. De helft van de totaalfactuur is betaald, voor de andere helft heb ik nog geen factuur gekregen (gelukkig want ik betaal ze niet).
Wat kan ik nog doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 dec 2019 20:00

Wat is er toch mis met het sturen van een aangetekende brief, met kopie via de gewone post?
En als je geen tijd hebt voor het opnieuw intypen, neem dan gewoon een kopie van uw mail en stuur ze aangetekend op.

Reclame

Terug naar “Aanneming”