offerte onder voorwaarden

Sigi89
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

offerte onder voorwaarden

#1 , 14 sep 2019 14:07

We zijn in augustus 2018 akkoord gegaan met een offerte( op mail, nooit iets getekend op papier) met de voorwaarden dat de werken voor eind 2018 zouden starten, aannemer is hier akkoord mee gegaan. nu augustus 2019 nog steeds niet gestart. kunnen wij na dit aan te geven in een aangetekend schrijven een andere firma de werken Laten uitvoeren zonder dat hij een schadevergoeding kan vragen.
het gaat over gevelwerken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 17 sep 2019 14:12

Een akkoord is een akkoord, ook al is dit op mail en niet getekend op papier. Als in dat akkoord duidelijk de voorwaarde stond dat de werken voor eind 2018 zouden starten, kan u mijns inziens best de aannemer aangetekend in gebreke stellen, hem een redelijke termijn - bvb 2 weken - geven om de werken aan te vatten (en misschien best eveneens een datum tegen wanneer de werken klaar moeten zijn, anders komt hij mss 2 uur beginnen en zie je hem weer 3 maand niet ...), en met vermelding dat als de werken binnen die termijn niet aangevat werden, u dit ziet als een verbreking van de overeenkomst (door hem dus, NIET zelf verbreken!). Daarna bent u vrij om een andere firma aan te spreken.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Aanneming”