Electricien doet werk niet.

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

Electricien doet werk niet.

#1 , 09 sep 2019 11:40

Ik heb door een aannemer een offerte laten maken voor oa. een domotica installatie, met de uitleg dat dit dringend was want in het huis is amper electriciteit en dat dit een grote prioriteit was. Geen probleem. Dit was vóór de zomer. Ik heb nooit enige offerte ondertekend want er stond geen enkel detail in en als ik uitleg vroeg of wanneer de werken zouden gebeuren, werd er altijd rond de pot gedraaid. Ik heb wel gezegd dat ze met de electriciteitswerken / domotica mochten beginnen. Over de andere werken heb ik niet meer gesproken want mijn vragen werden niet beantwoord, en niets ondertekend. Vlak vóór het bouwverlof komen een jongeman 2 dagen aan de domotica onstallatie werken, dat is te zeggen, kabels leggen. Meer heeft hij niet gedaan. Ik dacht dat ik op zijn minst iets bruikbaar zou hebben. Die jongeman wist niet eens dat het om een domotica installatie ging, hij dacht dat het een klassieke electrische installatie was... Dan blijkt achteraf dat hij de kabels rechstreeks in de muur geplaasterd heeft, zonder ze in buizen te leggen. Ik weet dat dit mag met bepaalde soorten kabels, maar wie doet dat nu? Nog nooit geweten dat mijn geen buizen meer legt, tenzij dit uitdrukkelijk gevraagd geweest zou zijn (en dat heb ik niet). Na het bouwverlof mail ik om te weten wanneer ze komen, met de opmerking over het ontbreken van de buizen. Ik hoor niets gedurende de rest van de week. Ik bel, ze zullen me terug bellen. En dat blijft zo de volgende 2 weken, ook als ik langsga. Nooit een antwoord. Uiteindelijk krijg ik te horen dat de baas een dringende operatie had en even werkonbekwaam is. Ondertussen zit ik in een donker huis (enkel licht en enkele stopcontacten op gelijkvloers) en kan ik niet eens een elektrische verwarming aanzetten om het iets op te warmen hier. Het is nu 15°C 's ochtends. De vrouw belt me dan vorige week dat ze zullen komen om alle werken te doen, ik zeg dat ik enkel de domotica installatie gevraagd heb, en ze zegt, ah dat is iets anders, en ze hangt op... Ik mail dat ze deze week moeten komen of een slotfactuur sturen. Natuurlijk hoor ik weer niets. Kan ik zonder enig probleem een andere aannemer vragen om het werk voort te doen? Ik kan niet zonder een fatsoenlijke elektrische installatie. De huidig is absoluut niet in orde, enkel op gelijkvloers (slaapkamer is boven, en boven is het trouwens warmer dan beneden), als ik teveel toestellen aanzet, springt de elektriciteit af. Het begrip is ver te zoeken, vooral omdat ze de toestand in mijn huis goed genoeg kennen. Stuur ik een aangetekend schrijven? Neem ik een advokaat? Nogmaals, ik heb nooit iets ondertekend. Hier is een voorbeeld van rechtsspraak: https://www.elfri.be/rechtspraak/aannem ... als-bewijs

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 sep 2019 12:32

Dubbel
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

#3 , 09 sep 2019 14:48

Ik heb per ongeluk in de verkeerde rubriek geplaatst en weet niet hoe dat te veranderen of verwijderen. Hier is de vraag in de juiste rubriek.

Reclame

Terug naar “Aanneming”