Dak volledig kapot na 1 jaar - aannemer failliet - dakwerker aansprakelijk?

Mr_Waddz
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dak volledig kapot na 1 jaar - aannemer failliet - dakwerker aansprakelijk?

#1 , 29 aug 2019 07:45

Dag allemaal

Ik zou heel graag wat advies inwinnen. Wij hebben een jaar geleden ons dak laten vernieuwen, via een aannemer. Die heeft een dakwerker aangesteld.
De aannemer is nu failliet. We zitten in huis met vochtvlekken, en na een andere dakwerker te laten inspecteren blijkt nu dat onze dakpannen de hellingsgraad niet aankunnen. Er moet dus een nieuw dak op, om het probleem op te lossen. Is de dakwerker in deze aansprakelijk voor de 10 jaar garantie? Ons contract was namelijk met de aannemer. Ik heb geen weet van een contract tussen aannemer en dakwerker, maar natuurlijk heb ik wel bewijs dat die dakwerker het dak gezet heeft.

Kostprijs nieuwe dakpannen is geraamd op 5000 eur, ik zou deze liever niet zelf moeten betalen zoals u wel snapt.

Alvast bedankt

Vg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 aug 2019 08:14

De verantwoordelijke is de aannemer die met u een overeenkomst heeft gehad en wie u betaald heeft .

MAAR hij is failliet !

U kan moeilijk de dakdekker die ze gelegd heeft verantwoordelijk stellen wan u heeft met deze aannemer niks maar ook niks te zien .

Ik heb zo een geval bij een faillissement nooit mee gemaakt,

je kan proberen de curator daar over aan te spreken !.

Buiten deze aan nemers is er een architect geweest.?

Wie heeft deze dakpannen gekozen ??

Wie heeft de helingsgraad bepaald of was deze reeds van vroeger?

Als er een architect was, kan deze zeker verantwoordelijk gesteld worden.

Ik ben geen bouwkundige maar ik denk toch dat voor ieder soort pannen een beschrijving is welke hellingsgraad deze aan kunnen .

De persoon die de dakpannen gekozen heeft is volgens mij de schuldige , je kan moeilijk de dakdekker verantwoordelijk stellen die ze gelegd heeft in onderaanneming als een ander de pannen gekozen heeft .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanneming”