Herinschrijving motorfiets

Maartenn
Topic Starter
Berichten: 3

Herinschrijving motorfiets

#1 , 24 okt 2014 16:12

Ik zou graag een 2dehands fiets kopen die meer dan mijn toegelaten vermogen beschikt, graag zou ik deze laten afstellen op mijn toegelaten vermogen. Hoe kan ik dit op papier veranderen? Is het mogelijk of is het noodzakelijk een nieuw voertuig te kopen hiervoor?

Alvast bedankt,
Maarten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 24 okt 2014 16:37

Hier de wet en dan het juiste KB uitkiezen en eens grondig lezen.

Inazuma
Berichten: 9788
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 24 okt 2014 17:47

Het kan, maar is pas iets of wat realistisch als er een goedgekeurd type motorfiets met beperkt vermogen van dat model bestaat.

Veel geloop voor weinig meerwaarde.

Kijk eventueel eens over de landsgrenzen heen voor motorfietsen met beperkt vermogen.
Hier zijn die nooit echt populair geweest.


http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... 4/545-art3" onclick="window.open(this.href);return false;
§3 voorziet de goedkeuring als alleenstaand geval

Reclame

Maartenn
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 24 okt 2014 18:57

Met goedgekeurde bedoeld u dan dat de uitgever van de motor ook hetzelfde type model vrijgeven in 35kw van de fabriek uit?
Het gaat om het model Husqvarna Nuda 900R, ze geven die niet vrij in 35kw.

In Nederland is dat type 3000 euro duurder dus de prijs van 2dehands daar is prijs hier voor een nieuwe. Liever nog wat rondlopen dan :).
Duitsland en Frankrijk ook blijkbaar duurder scheelt toch een 1000 tal euro.

Inazuma
Berichten: 9788
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 25 okt 2014 00:08

Met goedgekeurde bedoeld u dan dat de uitgever van de motor ook hetzelfde type model vrijgeven in 35kw van de fabriek uit?
Ja.
Het gaat om het model Husqvarna Nuda 900R, ze geven die niet vrij in 35kw.
De Belgische invoerder ?

Belgische invoerders spelen het spelletje vaak hard omdat ze weten dat de procedure hier nogal omslachtig is.

In Duitsland is dat 2 keer niks.
Daar kan je je motor na meer jaren rij-ervaring ook laten opkittelen door er weer een onbeperkte versie van te maken.

Duitsland en Frankrijk ook blijkbaar duurder scheelt toch een 1000 tal euro.
De beperkte versie toch ?

Terug naar “Andere”