overtreding in duitsland in 2006

daviduten
Topic Starter
Berichten: 2

overtreding in duitsland in 2006

#1 , 26 mei 2014 15:02

Graag ontving ik een advies over de gevolgen van een fout die ik maakte in december 2006 in Duitsland. 

Ik werd toen tegengehouden door de politie en was onder invloed van drugs en in het bezit van 100 xtc tabletten. 
Ik moest een nacht in de cel blijven en een hoge boete betalen waarvoor ik niet genoeg geld had om die te betalen. 
later ontving ik thuis een brief in het duits over de verdere afhandeling van de situatie. Ik heb die toen echter genegeerd en een tijdje daarna ook nog eens verhuisd en heb bijgevolg geen verdere communicatie gehad met het duitse gerecht. 

Dat is nu al een hele tijd geleden en ik heb ondertussen het rechte pad teruggevonden. 
Nu zou ik graag een tijdje naar duitsland verhuizen maar ik weet niet hoe ik informatie kan inwinnen over mijn situatie in het verleden en welke gevolgen die fout heeft voor mij op dit moment. Ik heb al gezocht op het internet en de ambassade gecontacteerd maar dit leverde niets op.
Kan iemand me misschien vertellen hoe ik dit best aanpak?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 26 mei 2014 18:47

Via een advocaat laten nagaan of u nog gesignaleerd staat in Duitsland voor die feiten.
100 XTC tabletten zal wel geen persoonlijk gebruik zijn dus dealer.

daviduten
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 26 mei 2014 21:10

ik heb een advocaat geraadpleegd maar die wimpelde mij af...
ik neem aan dat er verschillende expertises zijn, maar hoe weet je welke advocaat de juiste is dan?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38617

#4 , 26 mei 2014 21:47

U zal zeker niet via Interpol (Europol) gesignaleerd zijn want anders was u al lang opgepakt.
Probleem is dat u niet weet tot wat u juist veroordeeld bent- stel tot 5 jaar dan strafuitvoering nog eens 5 jaar geldig dan zin we al 2016. Nu dat zal wel maximum zijn.

In principe zou u het zelf in Duitsland kunnen navragen als u daar bent maar net zoals hier ALS er nog een straf openstaat zal u dat snel weten gezien men u dan dadelijk zal oppakken.
Misschien eens een Duitse advocaat (laten) raadplegen?

Terug naar “Andere”