Niet ontvangen boete

kiezel
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Niet ontvangen boete

#1 , 25 feb 2020 17:07

Dag allen,

De boekhouding binnen mijn bedrijf krijgt via Leasing snelheidsboetes binnen en geeft deze door aan de werknemer in kwestie.
Deze boetes worden in de meeste gevallen simpelweg onder het toetsenbord geschoven (privacy 0).

Nu is het zo dat ik op 15 augustus 2019 een snelheidsovertreding begin in Frankrijk, waarna de boekhoudkundige dienst van mijn werkgever begin september een PV binnenkreeg met een te betalen bedrag van €54.
Dit hebben ze mij helaas vergeten doorgeven en nu is dit een volledig welles-nietes verhaal geworden.

Het is namelijk zo dat ik uiteindelijk een boete van €144 heb moeten betalen na een rappel te hebben ontvangen op 20 december 2019.
Ik heb deze onmiddellijk en zonder al te veel nadenken betaald omdat ik anders riskeerde €180 te moeten betalen.

De boekhouder in kwestie weigert nu ten stelligste het verschil van €90 terug te betalen. Zijn er stappen die ik kan ondernemen om toch de te veel betaalde €90 te kunnen terugvorderen?

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 25 feb 2020 17:18

Als je al betaald hebt, wordt het moeilijk. Ga je je eigen werkgever dagvaarden voor 90 euro?

kiezel
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 feb 2020 08:59

Neen dat niet, maar overweeg dit wél op te nemen met de baas zodat dit in de toekomst niet meer voor kan vallen. Toch hou ik nog een sprankeltje hoop dat hij dit wel degelijk laat rechtzetten, omdat de boekhouding hier de mist in is gegaan.
Daarenboven ben ik er van overtuigd dat verkeersboetes of andere persoonlijke documenten zomaar onder iemand zijn toetsenbord schuiven een inbreuk is op de privacy.

Reclame

Terug naar “Andere”