Rekening Gevangenis

Roberd
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Rekening Gevangenis

#1 , 31 jan 2020 16:18

Ik moet voor 3 jaar de gevangenis in.
Dit betekend dat ik alles moet achterlaten in mijn gehuurd huis en daar nog de opruiming kosten zal van krijgen.
Ook zijn de gerechtskosten niet betaalbaar voor mij dus tijden mijn gevangenis straf zullen er deurwaarders aangesteld worden.
Ik heb nog een klein sommetje op mijn zichtrekening die van pas zal komen in de gevangenis.
Ook heb ik gehoord dat je een eigen rekening krijgt in de gevangenis waar je geld kunt op storten.
Dit ga ik uiteraard doen.
En hier is de vraag dit geld op de gevangenis rekening in beslag genomen worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2020 17:40

Natuurlijk niet, dit is geld om je wat te kunnen kopen in de gevangenis, men is hier niet meer in de tijd van de middeleeuwen hé,.

En voor de rest ga eens naar het OCMW en bespreek dit daar eens u miserie .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jan 2020 17:50

En / of met justitieassistent
JurecaBE moderator

Reclame

Roberd
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jan 2020 18:56

Buiten de raad dit met het verhuurmaatschappij te regelen heb ik van de OCMW geen steun of raad gekregen. Belg hé.
Het ACW heeft mij wel een beetje ingelicht over het gevangeniswezen. Uiteraard heb ik nog duizenden vragen. Ik moet er door en zal wel zien wat er gebeurd.
Bedankt voor jullie uitleg.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 31 jan 2020 19:06

Bekijk eerst eens met je advocaat of het waarschijnlijk is dat je inderdaad lang de cel in gaat


Als dat effectief zo is:

Probeer je meubels dan ergens te stockeren ipv te blijven huren.

Zeg je huurcontract op, als het kan in overleg met je verhuurder en tref een regeling waar jullie beiden het minste last van hebben
Als hij je officieel moet buiten gooien, is die een paar maanden bezig, en ziet hij toch geen centen want je hebt niks, en dat gaat niet direct beteren.
Verhuurder heeft dus ook voordeel aan een propere "scheiding", ook al laat hij bvb eventuele verbrekingsvergoeding vallen.

Maak afspraak met je verhuurder om de nutsvoorzieningen over te dragen aan verhuurder.

Zeg andere contracten op (internet , TV, ...)


Als het te rap moet gaan: zorg dat iemand die je vertrouwt een sleutel heeft, zodat die voor jou eventueel appartement kan leegmaken en dergelijke


Roberd
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 feb 2020 13:41

Bedankt voor de uitleg en de links.

Terug naar “Andere”