parkeren blauwe zone

av42
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

parkeren blauwe zone

#1 , 10 jan 2020 00:20

beste,
Op 5 december om 14u50 vergat ik mijn schijf te plaatsen aan de spil in Roeselare (blauwe zone 4u);
Ik realiseerde me het een 15’ nadien en wilde mijn ‘vergetelheid’ rechtzetten terwijl ik in de wachtzaal van de arts zat.
Om 15u12 belde ik jullie dienst (ik zocht het telefoonnummer op van de betrokken dienst (016 lijn)) op. Een vriendelijke man verzekerde me dat met een bewijs van de dokter deze retributie zou rechtgezet worden. Ik was opgelucht en kon zonder zorgen mijn beurt afwachten bij de arts
Om 15u40 kwam ik terug bij mijn auto aan en zag het retributiebriefje 10 min geleden tussen mijn ruitenwisser geplaatst.
Ik keerde terug naar de arts achter een bewijs van consultatie.
Om 15u50 belde ik terug naar de dienst: een mevrouw, die nog eens navraag deed, en mij ook verzekerde dat ik met het bewijs van mijn consult bij de dokter deze retributie zou kunnen kwijtschelden. ( ik kan deze telefoonoproepen bewijzen)d
’s Avonds stuurde ik een mail naar [bedrijf dat parkeren controleert in Roeselare]
Enkele dagen later kreeg ik een antwoord terug waarbij geen rekening gehouden werd met mijn inspanning om mijn ‘vergetelheid ‘ recht te zetten. (ze verwezen enkel naar de wet die ik wel degelijk ken)

• Het was niet mijn intentie tegen de wet in te gaan integendeel ik zette mijn fout recht. Het bewijs van mijn telefoon naar hen is er.
• Ik begrijp niet dat de ‘telefonisten’ een ander antwoord geven dan de administratieve dienst
• Waarom werd mij aan telefoon gerustgesteld en mij niet aangeraden om terug te gaan? Er was nog duidelijk tijd tussen mijn telefoongesprek en het moment van retributie!
• Had ik een ander antwoord gekregen (om 15u10) dan had ik de tijd om nog naar mijn auto te gaan en mijn schijf te plaatsen!!

kan deze parkeerboete teniet gedaan worden?
intussen krijg ik iedere 8dagen een aanmaning: kan dat?

alvast bedankt voor jullie antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 jan 2020 09:29

Welke dienst belde je in zone 016? Die van Juridisch forum? Dat betwijfel ik.
Vergeten schijf zetten is betalen, of je nu bij de dokter zit of op café

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 10 jan 2020 18:21

Traantjes drogen, betalen en de zwik vergeten. t Is woord tegen woord. Politierechter zal mi niet meegaan in je argumentatie.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 10 jan 2020 19:37

• Het was niet mijn intentie tegen de wet in te gaan integendeel ik zette mijn fout recht. Het bewijs van mijn telefoon naar hen is er.
Geen parkeerschijf ...
Dus krijgt u daar een retributie

Wat ik niet snap is dat u belt ipv uw schijf te gaan zetten ...
• Ik begrijp niet dat de ‘telefonisten’ een ander antwoord geven dan de administratieve dienst
Dan zijn ze van u van af ... u kan normaal toch niet bewijzen wat er gezegd werd


intussen krijg ik iedere 8dagen een aanmaning: kan dat?
Ongetwijfeld staat dat allemaal netjes uitgelegd in het parkeerretributiereglement van de stad Roeselare

U kan daarin ook terugvinden hoe snel het hoe veel duurder gaat worden om daar niet op te reageren ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 10 jan 2020 19:38

Politierechter zal mi niet meegaan in je argumentatie.
Vrederechter

Politierechter is niet meer bevoegd: inbreuken inzake parkeertijd zijn al jaren gedepenaliseerd

Terug naar “Andere”