Vriend veroordeeld tot 2 jaar cel in frankrijk

vickydb1984
Topic Starter
Berichten: 49

Vriend veroordeeld tot 2 jaar cel in frankrijk

#1 , 14 dec 2019 12:44

Hallo,

Mijn vriend is veroordeeld in frankrijk tot 2 jaar cel waarvan 18 maanden met uitstel. Wat betekent dit concreet? Zal hij na die 6 maand naar huis mogen komen of zal hij een bepaalde periode onder voorwaarden in frankrijk moeten blijven? Wat er stond in het Frans was

2 ans dont 18 mois avec sursis avec mandat de depot.

Zo een uitspraak telt toch niet in België? Bedoel, als hij na 6 maanden naar huis komt en hij mispeuterd iets, dan kan hij hier toch niet bestraft worden omdat het in frankrijk is uitgesproken? Daarom dat ik schrik heb dat ze hem daar zullen verplichten in frankrijk te blijven onder voorwaarden. Kan iemand me verder helpen?

Dank je

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12841

#2 , 14 dec 2019 12:59

Met uitstel wil gewoonlijk zeggen dat hij geen stommiteiten meer mag doen of die 18 maanden worden effectief. Op het grondgebied blijven is geen vereiste.

vickydb1984
Topic Starter
Berichten: 49

#3 , 14 dec 2019 15:02

Ok bedankt, dus als hij na 6 maand thuis komt heeft hij gewoon voorwaarden die niet mogen geschonden worden. Ik dacht dat een buitenlandse uitspraak hier niet telde, en dat ze hem dan hier niet verder kunnen straffen.

Reclame

Terug naar “Andere”