Niet-fiscale invordering

Flipper1
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Niet-fiscale invordering

#1 , 07 dec 2019 12:17

Hey iedereen,

ik heb een brief gekregen dat ik 120k euro moet terug betalen voor een verbeurd verklaring van vermogensvoordeel.
Dit was omzet en geen winst. Ik vind dit zeer raar maar ik kan er niet onderuit.
Nu volg in een vdab opleiding waar mee ik een uitkering krijg en krijg door het ocwm een verhoging tot minimum loon.
Ik kan net mijn huur betalen en algemene kosten.
Mijn gerecht kosten en advocaat kosten was het laaste geld dat ik heb opgebruikt en is betaald.

Nu moet ik dit binnen 15 dagen betalen of een afbetalingsplan aanvragen.

Weet iemand een realistische afbetaling som die kan worden voorgesteld?
Ik kan geen 300 euro per maand missen dan kan ik beter naar thailand verhuizen of ergens vanaf springen.
Kan dit verjaren? Enige mogelijkheid om hier onderuit te komen? Ik had op die omzet nog geen 20k winst en moet nu 120k betalen ? -.-
Ik voel mij even misselijk.
Mijn straf was btw 30 maanden waarvan ik nu nog 1 maand enkelband moet doen, de rest heb ik effectief in de gevangenis doorbracht.
Ben btw 27 en heb deze feiten gedaan om mijn 25ste (drugshandel).
Moet ik nu voor de rest van mijn leven betalen?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Flipper1
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2019 12:45

Onderaan de brief staat ook
"De wet bepaalt dat de terugbetalng door de FOD Financieën waarop u in de toekomst recht zou hebben, worden toegerekend op de bovenvermelde schuld"

Wat betekent dit? Snap er geen bal van.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 07 dec 2019 13:04

Dat wil zeggen dat bv. een belastingtegoed gebruikt gaat worden om uw schulden af te betalen.

Best een afbetalingsplan aanvragen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 03 jan 2020 11:47

Had u een boekhouding waarmee u kan bewijzen dat het omzet en geen winst was...?

Terug naar “Andere”