Foto's van kwetsuren kind voor bewijslast

Justmenow
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Foto's van kwetsuren kind voor bewijslast

#1 , 02 dec 2019 15:12

Ik heb een peuter als oppaskind die hier 6/7 van de week woont, ook nachten.
Als ik de betrokken agenten goed begrijp, zijn ze een dossier aan het maken om de peuter, en de andere kinderen in het gezin, weg te halen bij de ouders, al word dat (nog) niet echt uitgesproken.
Elke keer als ze thuis geweest is, liggen haar billen tot bloedens toe open of heeft ze 'brandplekken' waar de luier zit.

Wetende dat ze het dossier aan het 'versterken' zijn, overweeg ik foto's te maken van de kapotte peuterbillen om hen te helpen.

Mag dat? Of ga ik dan in de problemen komen voor pedofilie oid?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 02 dec 2019 15:14

Laat de taken van de politie aan de politie over. Neem eventueel contact op met kind en gezin om de situatie te bespreken.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 dec 2019 15:56

Eventuele verwondingen worden vastgesteld door een geneesheer. Het is dan aan de geneesheer om hierover een rapport op te maken en desgevallend de autoriteiten te verwittigen. Ik raad u dan ook aan om alles te laten vast stellen door een arts. Het gaat hier immers mogelijk over kindermishandeling. De politie is in deze slechts boodschapper en ook de politie dient de regels van het beroepsgeheim te respecteren.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”