te hard gereden frankrijk

raymondsamuels
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

te hard gereden frankrijk

#1 , 19 sep 2019 21:27

Goedendag,

Ik reed deze week bij ongeluk tussen de 120 en 130 km per uur op een weg van 90, daar ben ik geflitst. Ik heb nog geen boete binnen maar mijn vraag is meer of er een grote kans is voor een Nederlander om een rijontzegging te krijgen.

Hoop graag wat te horen,

Raymond Samuels

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 20 sep 2019 08:26

Een Nederlander die te hard rijdt in Frankrijk vraagt info over Belgisch recht Wat klopt er niet?
www.rechtenforum.nl
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 20 sep 2019 09:41

Als je niet betaald zal bij een eerstvolgende controle in Frankrijk je wagen in beslag worden genomen tot dat je betaald hebt. Aan u uiteraard de keuze

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 20 sep 2019 12:51

Ik reed deze week bij ongeluk tussen de 120 en 130 km per uur op een weg van 90, daar ben ik geflitst. Ik heb nog geen boete binnen maar mijn vraag is meer of er een grote kans is voor een Nederlander om een rijontzegging te krijgen.
Rij-ontzegging in Frankrijk dan.
Die straf wordt nog niet over de grenzen heen uitgevoerd (tenzij men het rijbewijs ginds ingehouden heeft).

Kans is wel reëel / of boete wordt hoger als het tot voor de Franse rechter komt, omdat men buitenlanders geen strafpunten kan opleggen itt Fransen zelf.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -frankrijk

Terug naar “Andere”