Herinneringsbrief Gasboete

Kobb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Herinneringsbrief Gasboete

#1 , 13 sep 2019 23:28

Geachte
In augustus 2017 heb ik van onze gemeentehuis een GAS-boete ontvangen wegens fout parkeren. De bedrag van de boete is 120 euro. Ik ging naar de gemeentehuis om met ambtenaar te bespreken waarom de boete zo hoog is en of is het mogelijk om de bedrag te verminderen, maar onze gespreek liep vast: ze zei alleen dat boete is vast gesteeld en ik MOET die boete toch betalen of naar de rechtbank gaan en daar die boete aan te vechten. Ik ging naar huis want had geen tijd op die dag om naar rechtbank te gaan. Ik heb naar huis gekomen en dacht om morgen te gaan, daarna nog eens morgen te gaan, daarna opnieuw en zo heb ik over die boete vergeten. Tot nu toe heb ik niks gehoord van onze gemeentehuis. Vandaag,meer dan twee jaar later krijg ik een herrineringsbrief dat mijn boete nog niet betaald is en ik moet binnen een termijn van 30 dagen die boete betalen. Heb ik nu toch recht om die boete te betwisten? Op brief staat niks op ivm betwisten. Wat is het wettelijke verjaaringstermijn? Is dat wel wettelijk eigenlijk om na meer dan twee jaar een herrinering sturen of kan ik toch aanvechten (zeggen bvb dat nu is te laat en ik betaal het niet?)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 sep 2019 08:59

Een herinnering na 2 jaar is OK. Bezwaar aantekenen na 2 jaar is te laat. Mogelijks komen er nu nog intresten bij

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 sep 2019 10:48

Voor de inning van de gasboete geldt een verjaringstermijn van vijf jaar te rekenen vanaf de datum waarop de geldboetes betaald moeten zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 14 sep 2019 20:22

In augustus 2017 heb ik van onze gemeentehuis een GAS-boete ontvangen wegens fout parkeren. De bedrag van de boete is 120 euro.
120€ is nooit een bedrazg geweest voor een GAS-boete ivm parkeren ...
Ik ging naar de gemeentehuis om met ambtenaar te bespreken waarom de boete zo hoog is en of is het mogelijk om de bedrag te verminderen,
Dat kan niet
Inzake parkeren liggen de tarieven vast, vandaar dat 120€ ook niet kan ...
Vandaag,meer dan twee jaar later krijg ik een herrineringsbrief dat mijn boete nog niet betaald is en ik moet binnen een termijn van 30 dagen die boete betalen. Heb ik nu toch recht om die boete te betwisten?
Bezwaar aantekenen heb je 2 jaar geleden al gedaan.
Dat is verworpen, en je had moeten betalen.
Er is geen bezwaar meer mogelijk bij GAS-ambtenaar.

Je hebt nu weer een uitnodiging tot betalen gekregen.
Je moet betalen, en als je dat wil, kan je vervolgens beroep aantekenen bij de politierechtbank als je zéker bent dat je correct geparkeerd stond.

Anders gaat het enkel méér kosten ...

Terug naar “Andere”