Geluidsoverlast bovenburen (snachts)

JoranD
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geluidsoverlast bovenburen (snachts)

#1 , 26 aug 2019 00:31

Hallo!

Ongeveer 2 maanden geleden zijn onze oude bovenburen verhuisd, en zijn deze vervangen door een nieuwe familie. Sindsdien heb ik nogal vaak last gehad van geluidsoverlast.. Ik ben momenteel ten einde raden.

Het gaat hierbij vooral om "stompen" op de grond (en dus niet gewoon rondwandelen, maar het klinkt echt alsof ze op één plek op en neer springen), een huilende kleuter, lachende kinderen, het verschuiven van meubels (maar dan echt een halfuur aan een stuk door, geen tafel die even wordt verplaatst.) Af en toe krijg ik ook muziek te horen, of ruziemakende ouders. Het is ook echt élke nacht, en meestal van 21:00 tot 2 à 3 uur snachts.

Ik ben zelf al diverse malen gaan aanbellen om te vragen of ze niet stiller kunnen zijn, maar dan krijg ik meestal een of ander excuus voorgeschoteld en valse beloftes. De ouders spreken maar heel slecht Nederlands, en schijnen niet te willen begrijpen dat ze veel te luid zijn.

Kan ik hiermee gewoon naar de politie? Kan ik best de politie bellen terwijl de feiten aan de gang zijn, of is het beter om ze de dag erna te contacteren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 28 aug 2019 14:24

Politie laten komen tijdens de overlast zodat zij het ook kunnen vaststellen.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Andere”