nachtlawaai

Vince004
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

nachtlawaai

#1 , 19 apr 2019 10:52

Beste,
Ik had in maart een verjaardagfeestje gegeven op mijn kot in Leuven. Rond 23.30 was de politie gekomen voor nachtlawaai. Onlangs heb ik een aangetekende brief ontvangen van de politie Leuven waarin verteld werd dat er een procedure opgestart ging worden met een mogelijke boete die maximaal kan oplopen tot 350 euro. Er werd ook vermeld dat ik eventuele opmerkingen via een aangetekende brief of mondeling kon meedelen. Ik heb opmerkingen maar ik weet niet juist of deze juridisch gegrond zijn.

1. We moesten onmiddellijk mijn kot verlaten. Ik hoor van veel mensen dat er normaal eerst waarschuwingen moeten gegeven worden.
2. In het proces verbaal staat er vermeld dat men de muziek tot buiten kon horen ook al waren de ramen van mijn kot zogezegd gesloten. Mijn ramen waren echter wel gewoon open. Is dit iets wat van toepassing zou kunnen zijn als opmerking?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 19 apr 2019 11:40

Feit dat uw ramen open of toe waren doet er niet toe.
Feit is dat het blijkbaar tot op de openbare weg te horen was - dus bewijs genoeg. En is dus niet van toepassing als opmerking.
Politie kan en mag onmiddellijk een einde maken aan de overlast. Ze hoeven niet te waarschuwen. Hoe zou men dat moeten doen.
Is voor u gelukkig alleen een GAS boete.
Als politie geluid had gemeten had men wel eens uw installatie in beslag kunnen nemen. Gelukkig doet men dat niet bij een eerste overtreding.

Reclame

Terug naar “Andere”