vraag ivm alcoholslot

Rob, even een vraag
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vraag ivm alcoholslot

#1 , 08 apr 2024 13:56

Goedemiddag,

vraagje ivm een alcoholslot, ik ben veroordeeld tot 1 jaar een alcoholslot in de wagen.
Nu heb ik net mijn rijbewijs opgehaald bij de griffie.
Blijkbaar moest ik een papier meekrijgen waarop vermeld staat dat ik een alcoholslot nodig heb. Dit papier moet je dan bij de gemeente afgeven.

Echter heb ik mijn origineel rijbewijs ontvangen dwz dus niet het papier tot verplichting van het slot.

Kan iemand mij uitleggen wat het vervolgscenario is? Kan ik nu gwn rijden zonder het slot aangezien er een fout gemaakt is? Komt de kennisgeving later per post? Of hoe moet ik dit interpreteren?

Alvast bedankt

Sirkii
Berichten: 5420

#2 , 08 apr 2024 20:50

Mi: als je veroordeeld bent tot a-slot en je rijdt zonder dan ga je zwaar in de fout. De fout stelt je niet vrij van uitvoering van de veroordeling. Rij niet zonder slot is mijn advies

Issued
Berichten: 1232

#3 , 08 apr 2024 22:33

U heeft uw rijbewijs opgehaald. Ik neem aan dat die ophaling na een verval van het recht tot sturen was? De veroordeling is u betekend en gekend, inclusief de veroordeling tot alcoholslot. Het is niet omdat een ambtenaar van de griffie u een blad is vergeten te geven dat dit de veroordeling te niet doet.

Als u wordt betrapt op rijden zonder alcoholslot wordt uw wagen geïmmobiliseerd tot ofwel een alcoholslot wordt geïnstalleerd ofwel einde van het jaar alcoholslot. Dat hangt af van de magistraat.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 apr 2024 07:34

Hoe zou je trouwens bewijzen dat je een document niet hebt meegekregen.

Vraag het gewoon na.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”