Verkeer, door witte doorlopende lijn gereden

unsoy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verkeer, door witte doorlopende lijn gereden

#1 , 27 jan 2020 11:25

Hallo allemaal

Ik kreeg enkele dagen geleden een boete van de politie omdat ik volgens hen door een witte doorlopende lijn heb gereden tijdens nieuwjaar 01/01/2020.
De uur dat ze aangaven en plaats klopt wel maar ik heb nog net voordat het een doorlopende lijn werdt kunnen invoegen tussen de 2 politieauto's.

Ze hebben mij niet tegengehouden en nu krijg ik 3 tal weken later een boete thuis gestuurd.
Is het verstandig om dit aan te vechten of gewoon te betalen, een bedrag van €174.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jan 2020 11:28

invoegen tussen 2 politie combi's !

Dan zaten ze wel onmiddellijk achter u.

Ik denk dat je in dit geval goedkoper vanaf zal zijn door deze boete te betalen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

unsoy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2020 11:32

Heb mijn richtingaanwijzer goed op voorhand gebruikt en eenmaal ingevoegd paar seconden later de middelste rijstrook genomen zodat ik niet tussen hun reed.
Het was of invoegen of foute afslag nemen en een omweg maken, tussen politieauto's invoegen is toch niet illegaal?

Reclame

D0gD0g

#4 , 27 jan 2020 12:18

Heb mijn richtingaanwijzer goed op voorhand gebruikt en eenmaal ingevoegd paar seconden later de middelste rijstrook genomen zodat ik niet tussen hun reed.
Het was of invoegen of foute afslag nemen en een omweg maken, tussen politieauto's invoegen is toch niet illegaal?
Als uw uitleg oprecht is, dan hebt u niks fout gedaan, maar, dan zal het afhangen van de verbaliserende agent op dat moment, misschien stond de klep van zijn pet wel naar achter gericht.
Ik denk wel dat er weinig tegen in te brengen is zoals men reeds vermeld. het zou u een hoop miserie en extra geld kosten en dat is het ook niet waard.

unsoy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 jan 2020 12:55

Bedankt, zal dan toch maar betalen.
Dacht altijd dat de politie jouw eerst moest stoppen ID opvragen en dan pas boete mocht sturen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 27 jan 2020 12:56

Is het verstandig om dit aan te vechten of gewoon te betalen, een bedrag van €174.
Kan u bewijzen dat u NIET over de doorlopende streep reed :?:

In elk ander geval is betalen de veiligere optie.
Verbalisanten reden pal achter u ...
Of het PV klopt of niet, het wordt geloofd tenzij u het tegendeel bewijst.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 27 jan 2020 12:57

Dacht altijd dat de politie jouw eerst moest stoppen ID opvragen en dan pas boete mocht sturen.
:shock:

Politie in België doet dat maar zeer zelden ...

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#8 , 27 jan 2020 16:29

Dacht altijd dat de politie jouw eerst moest stoppen ID opvragen en dan pas boete mocht sturen.
:shock:

Politie in België doet dat maar zeer zelden ...
en is zelfs niet verplicht :)

veel zal ook afhangen van de soort baan (snelheid) en hoeveel meter er tussen uw voorligger en achterligger zat . . .

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”