Regeling 2020 Handelaarsplaten (z-platen)

Autoplanet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Regeling 2020 Handelaarsplaten (z-platen)

#1 , 15 jan 2020 02:42

Beste leden,

Na een gesprek te hebben gehad met mijn vaste garagist waar ik al mijn auto's breng voor service, heb ik vernomen dat de nieuwe wetgeving voor de handelaars platen is veranderd. Om natuurlijk zeker te zijn over de nieuwe wetgeving die mijn garagist beweert correct te zijn, heb ik mij verdiept in het opzoekwerk ivm met deze nieuwe regel. Ik ben er zelf van bewust dat je normaal met de handelaars platen alleen Benelux mag betreden (ik ben zelf eigenaar van handelaars platen). Na en tijdje gezocht te hebben, heb ik helaas geen recente artikel kunnen vinden over de handelaarsplaten voor 2020. Wat ik wel heb gevonden op: https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... ummerplaat
Dat er duidelijk staat bij 'Commerciële platen in het buitenland' onderaan, is dat De commerciële handelaarsplaten kunnen gebruikt worden in andere Europese lidstaten onder dezelfde voorwaarden die gelden in België en dit in het kader van het vrij verkeer van goederen. Voor zo ver ik mij herinner, stond hier vroeger dat je de handelaarsplaten alleen in de Benelux mocht gebruiken. Ligt het aan mij of is de regel werkelijk veranderd en mag je vanaf nu je handelaarsplaten gebruiken door heel Europa (EU-lidstaten)? Volgens mijn logica klopt dit. En stiekem hoop ik dat dit inderdaad wel is veranderd, zal het werk/proces echt wel vergemakkelijken bij het aankopen van buitenlandse auto's zoals Duitsland, Frankrijk.. enz. Wat is jullie mening beste leden?

Vriendelijke groetjes, Autoplanet!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 15 jan 2020 18:46

Geen beperking teruggevonden op wegcode.be ...

Sirkii
Berichten: 5410

#3 , 15 jan 2020 21:14

Bekijk ook eens de vezekeringspolis (groene kaart) van je handelaarsplaten. Mogelijks leggen die een landenbeperking op.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”