Administratieve boete NMBS

tom_gent
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Administratieve boete NMBS

#1 , 09 jan 2020 10:33

Ik heb een aangetekende brief van de NMBS ontvangen waarin me gemeld wordt dat ik een administratieve boete wegens zwartrijden heb gekregen. Blijkbaar heb ik de eerste brief hieromtrent van de betreffende ambtenaar gemist. In de brief die ik nu heb gekregen staat dus vermeld dat ik niet op de administratieve procedure heb gereageerd en wordt me dus een administratieve boete van 250 euro opgelegd. Ik kan hiertegen beroep aantekenen bij de bevoegde politierechtbank door een verzoekschrift in te dienen binnen de maand na opstelling van de brief.

Vermits ik het ticket die dag wel degelijk betaald had (de NMBS app werkte gewoon niet op dat moment) en ik dit ook kan aantonen aan de hand van screenshots en de uitgevoerde overschrijving op mijn bankrekening, ben ik zeer zeker van plan om tegen deze boete beroep aan te tekenen. Het probleem is echter dat noch de brief noch de site van NMBS veel informatie verstrekken over hoe dit moet gebeuren. Hierbij dus enkele vragen:

- Welke politierechtbank is bevoegd? Is dit de politierechtbank van Brussel?
- Hoe moet dit verzoekschrift opgesteld worden? Neem ik gewoon het verzoekschrift van een GAS boete en pas ik dit lichtjes aan?
- Ik begrijp dat ik dit persoonlijk moet gaan indienen op de griffie, het is onmogelijk dit elektronisch te doen?
- Er moet blijkbaar rolrecht betaald worden, wil dit zeggen dat ik hoe dan ook geld kwijt ben door deze procedure?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding