Mag privéfirma auto laten wegtakelen?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

Re: Mag privéfirma auto laten wegtakelen?

#16 , 08 jan 2020 10:16

Gisteravond even gekeken: er staan bordjes met de naam van de winkel (weliswaar zijwaarts gedraaid -door de wind?- en dus niet duidelijk leesbaar).

Er staat daarentegen nergens vermeld dat het om een privéparking zou gaan.

Meteen wegslepen lijkt me wel heel sterk...
De parking is overigens ook vrij toegankelijk- geen slagbomen of iets dergelijks.
als er geen borden staan met de verwijzing naar het veldwetboek (en dat het om privé parking gaat) dan heeft men geen juridische grond om te takelen (voor zover ik weet) en al zeker niet als de parking vrij te bereiken is en niet word afgesloten tijdens de openingsuren.


men probeert u te "intimideren" om plaatsen vrij te houden voor klanten, wat ergens te begrijpen is, maar men stelt zich zelf niet in regel om nog maar enige maatregel te kunnen treffen tegen "foutparkeerders"

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 08 jan 2020 16:40

De parking is overigens ook vrij toegankelijk- geen slagbomen of iets dergelijks.
Openbare weg dus ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 08 jan 2020 16:59

De parking is overigens ook vrij toegankelijk- geen slagbomen of iets dergelijks.
Openbare weg dus ...
Dus als je aan de straat woont en je heeft een parking naast je huis en er staan geen borden of slagbomen is dit dus openbare weg ?? dit is nieuw voor mij
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”