Zelfde fout begaan


Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Les
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#17 , 29 aug 2019 15:41

Weetni ze tis voor parket dendermonde schijnt strengste rechter

Les
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 sep 2019 14:56

Onderwerpen samengevoegd JurecaBE - moderator

Kan het lang duren voor je verkeersboete ontvangt voor snelheidsovertreding kan dit na 6 maand nog of gebeurt het meestal vrij snel

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#19 , 03 sep 2019 15:10

in Belgie kan alles :)

maar als de boete niet verzonden word binnen de 14 dagen verliest deze de "bijzondere bewijswaarde".

in het kort, dan is het woord van de agent niet meer waard als dat van u.

enige uitzondering daarop is bij snelheidsovertredingen die vastgesteld worden door onbemande camera's, daar zijn fysieke bewijzen van de overtreding van.

tenzij deze u pas na paar maand zou bereiken, dan is het enige dat men daar tegen kan argumenteren dat de redelijke termijn verstreken is om u van de overtreding op de hoogte te brengen, maar dat garandeert geen vrijspraak bij de politierechtbank.

Les
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#20 , 03 sep 2019 15:15

Gebeurt dit veel door onbemande camera geflitst worden en pas maanden nadien krijgen of is dit heel uitzonderlijk

Les
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#21 , 03 sep 2019 15:18

En dagvaardiging hoelang duurt dit meestal

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#22 , 03 sep 2019 16:27

boetes van flitscamera's of palen is, als ik het soms lees, niet uitzonderlijk dat deze langer als 14 dagen op zich laten wachten, de bijzondere bewijswaarde komt dan wel te vervallen, maar het fysieke bewijs van de overtreding, namelijk de foto is er en blijft nog steeds geldig.

normaal gezien (als ik mij niet vergis) moet een dagvaarding binnen het jaar verstuurd worden

Les
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#23 , 03 sep 2019 16:41

Oke dank u

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 04 sep 2019 15:11

Ja nu wel maar waar ik over spreek is van maart 2019
Die signalisatieborden staan er al jaren ...

Bij werken met plaatsing mobiele trajectcontrole gaat er niet 1 bordje staan
Dat zijn er meerdere + vaak nog de variabele signalisatie erbij

Een mobiele trajectcontrole gaat men niet laten staan als de werken gedaan zijn en alles op 1 bordje na opgeruimd is ...

Er wordt danig geknoeid met signalisatie bij wegenwerken, maar zo hard nog net niet.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 04 sep 2019 15:14

normaal gezien (als ik mij niet vergis) moet een dagvaarding binnen het jaar verstuurd worden
Verjaringstermijn voor gewone verkeersinbreuken is recentelijk opgetrokken naar 2 jaar.

Daarbinnen zal parket moeten optreden om stuiting te kunnen hebben ... en zo nogmaals 2 jaar tijd krijgen om tot veroordeling te komen.


PVs komen normaal binnen een paar weken toe als je idd geflitst bent.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#26 , 04 sep 2019 15:28

maar als de boete niet verzonden word binnen de 14 dagen verliest deze de "bijzondere bewijswaarde".

in het kort, dan is het woord van de agent niet meer waard als dat van u.
Dat is de theorie
In de praktijk hechten rechters niet veel belang aan die termijn.

Met foto maakt het helemaal niet uit.

Les
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#27 , 05 sep 2019 11:18

Dus inazuma normaal worden pv s binnen paar weken opgestuurd niet na maanden of na 1 jaar normaal gezien ben alleszins op een zondag door beverentunnel gereden en signalisatiebordzn stonden niet aan tunnel was leeg er waren geen werken stond juist voor tunnel klein bordje met 50 km aangezien het 20.30 wa en ik geenwerken meer zag dacht ik dat het gedaan was kan ook zijn dat ze bordje gewoon nog 14 dagen lieten staan ook al waren de werken weg en kan ook zijn dat de trajeccontrole die 14 dagen gewoon nog bleef doorlopen

Les
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#28 , 05 sep 2019 11:24

In de tunnel waren geen werken meer misschien er vlak uit wel maar das al effe geleden kan het zijn dat de apnr cameras ook tijd niet gewerkt hebben of werken die constant

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”