Kapot remlicht

yvesvdp
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

Re: Kapot remlicht

#16 , 03 sep 2019 17:15

Dat klopt Thomas.
Ik word daar een beetje moedeloos van.
Ik heb alles nog even overlopen en ik zal toch waarschijnlijk niet kunnen naar de rechtbank gaan als ik zelf geen periode kan kiezen. Maar is dat nu niet erg dat je als burger geen enkel recht hebt.
Maar op de brief staat wel een telefoonnummer waar je naartoe kan bellen. Dat ga ik overmorgen dus doen en wees maar zeker dat ik niet beleefd zal blijven.
Het is erg dat je gewoon machteloos bent tegen die willekeur. Die "agent???" Zal gedacht hebben, een jong gastje in een oud autooke, die zullen we eens iets lappen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#17 , 03 sep 2019 18:30

...........
Maar op de brief staat wel een telefoonnummer waar je naartoe kan bellen. Dat ga ik overmorgen dus doen en wees maar zeker dat ik niet beleefd zal blijven
.

Zeker doen. En eens goed uw gedacht zeggen. :evil: :evil:
Kan u alleen nog wat extra kosten.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#18 , 03 sep 2019 18:31

...........
Maar op de brief staat wel een telefoonnummer waar je naartoe kan bellen. Dat ga ik overmorgen dus doen en wees maar zeker dat ik niet beleefd zal blijven
.

Zeker doen. En eens goed uw gedacht zeggen. :evil: :evil:
Kan u alleen nog wat extra kosten.
Ik denk niet dat u de verbaliserende agent aan de telefoon zal krijgen.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar ik begrijp voor de volle 100 percent de ergernis.
Hoe kan men verdomd weten of alle stoplichten nog werken terwijl men aan het rijden is.
Als men geen boordcomputer heeft die een foutmelding geeft dan kan men dat niet weten.

Dé filosofische vraag luidt dan ook: kan men gestraft worden voor iets dat men onmogelijk kon weten (doordenker);
ik zeg duidelijk gestraft, niet het betalen van schadevergoeding voor schade die door het manco wordt veroorzaakt aan derden.

De vriendelijke agent zal u wijzen op een defect stoplicht en u eerst beboeten als hij u de dag erna ziet met datzelfde defect stoplicht;
het ettertje zal altijd beboeten.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 03 sep 2019 20:10


Als die "agent" het zo'n zware fout vond dat hij er onmiddellijk een boete voor moest geven dan had hij mijn zoon even moeten doen stoppen en op de fout gewezen.
Een kapot remlicht zie je pas bij een rijdende wagen, en enkel als die al voorbij gereden is. Dan is een stopteken vijgen na Pasen :lol: ..

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#20 , 03 sep 2019 20:15

Daarom staan er drie stoplichten op een auto:
twee ervan zijn back-ups!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#21 , 04 sep 2019 14:55

En het zal inderdaad ik zijn die alles zal betalen en niet mijn zoon
Als u het doordrijft, blijft het meer dan waarschijnlijk niet bij "betalen" ...
PV is op naam van uw zoon
Dagvaarding en eventuele veroordeling zullen dat ook zijn.
Misschien best eens eerst vragen of hij dat ook ziet zitten ...

Eventuele veroordeling komt op zijn strafblad.
Vanaf 26€ uitgesproken boete (te betalen bedrag = x8, met opdeciemen erbij) , wordt dat een correctionele straf
Dat kan professionele gevolgen hebben ...
Financiële ook: 200€ extra bijdrage aan zgn Slachtofferfonds



Volgende stap als de onmiddellijke inning onbetaald blijft, is een verhoogde Minnelijke Schikking (85€) vanwege het parket.

En hoop er niet teveel op dat ze daar je bezwaar gaan lezen, laat staan zullen aanvaarden, voor die MS verstuurd wordt.

Wordt de MS niet betaald, volgt
of dagvaarding voor poilitierechtbank ;
of bevel tot betaling (115€ ) dat je moet betalen, én waartegen je zélf bezwaar moet inleiden voor de politierechtbank

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 04 sep 2019 15:02

Als die "agent" het zo'n zware fout vond dat hij er onmiddellijk een boete voor moest geven dan had hij mijn zoon even moeten doen stoppen
Neen, dat moet die agent niet.

(Ze zouden het beter wat vaker doen, omdat er dan vaak véél extra inbreuken boven komen, maar soit ...)


Plus zoals al gezegd: remlichten staan achteraan, dan is een auto al gepasseerd als je dat ziet.
En een achtervolging gaat men er niet voor beginnen.


Ook al paar x aangehaald:
check je lichten tegen het koetswerk van een auto voor/achter je , in een winkelruit, loop eens rond je auto, ...

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#23 , 04 sep 2019 16:36

De huidige jeugd heeft geen legerdienst meer gedaan, anders hadden ze dat geleerd.

yvesvdp
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

#24 , 05 sep 2019 07:26

@mava105: Dat is natuurlijk een belachelijke opmerking hé.
Dus volgens u leren ze in het leger een remlicht controleren.
Ik kan u vertellen dat ik 7 jaar in het leger heb gediend (als hersteller hoogfrequent zenders) en hiervoor reed ik dagelijks met jeep of vrachtwagen (soms meer dan 1000km op een dag). Ik heb nooit mijn remlicht gecontroleerd.
Maar zelfs buiten dat is uw opmerking niet echt een inbreng in dit item.

yvesvdp
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

#25 , 05 sep 2019 07:35

@Inazuma: Ik heb het al verteld. Ik vind het erg dat iedereen hier vind dat je als burger je jezelf gewoon maar moet laten bedriegen door de overheid.
Ik weet ook wel dat het gaat over MAAR 58€ maar dan nog vind ik dat je als je recht in je schoenen staat je toch op zijn minst verhaal moet kunnen gaan halen.
Mijn zoon heeft de boete wel betaald maar ik wil het gewoon hier niet bij laten. Een proces zal ik niet kunnen starten omdat ik mij niet altijd kan verplaatsen en ik zelf geen proces (of iets anders) datum kan vragen (wegens ziekte)
Ik kan misschien de Agent aanklagen omdat hij mijn zoon met een defecte wagen toch liet doorrijden (volgens die agent toch een levensgevaarlijke situatie omdat hij het nodig vond om er onmiddellijk een boete voor te geven) Wat nu als mijn zoon in de tijd tussen de vaststelling van die Agent??? en het toekomen van de boete (toch enkele weken) een ongeval zou maken dat te wijten is aan het defect? Is die Agent? dan verantwoordelijk? Want hij liet mijn zoon gewoon verder rijden met het defect

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 05 sep 2019 08:20

Ge gaat hier nog de schuld op de agent steken?

Het is u zoon die onbewust zonder remlicht heeft gereden en niet de agent, laat dit toch duidelijk zijn .

De agent moet u zoon niet doen stoppen of een achtervolging instellen, dit is hier reeds meermaals geschreven.

En klacht indienen tegen een beëdigde politie inspecteur die enkel zijn werk heeft gedaan.

Ik vrees als men je klacht ontvangt toch wel even zal lachen, dat er nu iemand klacht indient omdat men zijn werk uitvoert zoals men het moet uitvoeren..

:roll: :roll:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

yvesvdp
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

#27 , 05 sep 2019 08:47

@denlowie; niet bekend met het begrip Sarcasme???

EN NOGMAALS Het Remlicht was NIET stuk. Dat is het gene dat mij boos maakt. Je kan je zelf niet verweren tegen onrecht. Ik vind het straf dat jullie dat allemaal maar OK vinden, wel ik vind dat niet OK

yvesvdp
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

#28 , 05 sep 2019 09:13

Ach ik weet ondertussen dat je toch niet veel aan kan doen. Behalve je opwinden en kwaad maken. Ondertussen het geval ook aan testaankoop gemeld, ik weet wel niet of ze er iets mee gaan doen. We zien wel.

Straks ga ik toch ook eens bellen. Als ik daar mijn gedacht eens kan zeggen zal me dat misschien wat opluchten. ;-)

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#29 , 05 sep 2019 09:55

Tja. Dit gaat maar over een kleine boete.
Maar weet wel dat men in België ook op vermoedens tot gevangenisstraf veroordeeld kan worden.
Dan wordt het eerst echt de moeite om kwaad te worden :twisted: :twisted: :twisted: !
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

yvesvdp
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

#30 , 05 sep 2019 10:49

@Thomas, tja daar heb je zeker wel gelijk in.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”