Geparkeerd op berm voor woning met auto zonder keuring

VICKYVDB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geparkeerd op berm voor woning met auto zonder keuring

#1 , 20 aug 2019 19:00

Hallo, we kregen vandaag een pv waarin vermeld stond dat we een parkeerovertreding begaan hebben met een ongekeurde auto. Feit is dat onze oude ongekeurde auto voor onze woning op de berm stond geparkeerd omdat we onze oprit die dag nodig hadden.
Punt 1: Er is in geen geval met deze auto gereden.
Punt 2: die auto stond geparkeerd ter hoogte van onze woning en niet ter hoogte van de buren zoals het pv stelt. Er staat dus een verkeerd adres op. Kan dit betwist worden?

De reden dat we niet meer met die auto rijden is omdat mijn man een moto heeft gekocht en aangezien de wagen nog wel verzekerd is, wilden even afwachten of we deze beter al dan niet zouden verkopen?

Kan u mij hierover advies geven aub?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 20 aug 2019 19:56

punt 1: hoe is die auto dan op de berm geraakt?
punt 2: ook voor uw deur mag die auto niet op de berm staan
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Issued
Berichten: 1227

#3 , 20 aug 2019 23:33

Hangt ervan af wat voor berm en of het binnen bebouwde kom was of niet.

Of er met het voertuig gereden is, is niet relevant. Het mag zich niet op de openbare weg bevinden zonder geldige keuring. De enige uitzondering hierop is een ledige verplaatsing tussen de driehoek huis garage en keuring. Parkeren is geen verplaatsing dus bent u in overtreding.

Of uw voertuig stond voor uw eigen woning. Kan het zijn dat het voor een klein deel voor dat van de buren stond?
Indien niet, kan u bewijzen dat het voertuig op het ogenblik van de feiten voor uw woning stond en niet voor de buren?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 23 aug 2019 22:57

Hallo, we kregen vandaag een pv waarin vermeld stond dat we een parkeerovertreding begaan hebben met een ongekeurde auto. Feit is dat onze oude ongekeurde auto voor onze woning op de berm stond geparkeerd omdat we onze oprit die dag nodig hadden.
De bermen zijn een deel van de openbare weg.

Enige uitweg is aantonen dat die "berm" géén deel van de openbare weg is, maar privaat, van u of desnoods de buren
Punt 1: Er is in geen geval met deze auto gereden.
U doet aan teleportatie of gebruikt een kraan :?:
U bent met de auto tot daar gereden ...
Auto staat op de openbare weg.
Punt 2: die auto stond geparkeerd ter hoogte van onze woning en niet ter hoogte van de buren zoals het pv stelt. Er staat dus een verkeerd adres op. Kan dit betwist worden?
U kan dat meer dan waarschijnlijk niet bewijzen.
Bovendien doet de plaats hier ook niet terzake, beide zijn op de berm, op de openbare weg, en "beide" plaatsen zijn pal naast elkaar waardoor ze verwisseld werden

Een PV betwisten terwijl er inbreuken gebeurd zijn is redelijk dom, niet doen ... kost veel meer uiteindelijk.
De reden dat we niet meer met die auto rijden is omdat mijn man een moto heeft gekocht en aangezien de wagen nog wel verzekerd is, wilden even afwachten of we deze beter al dan niet zouden verkopen?
U moet gewoon meteen naar de keuring zodra u het voertuig in het verkeer / op de openbare weg brengt ...

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 24 aug 2019 16:17

Hopelijk stond er niet "te koop" op Dit zou een extra overtreding zijn
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 aug 2019 16:31

Hopelijk stond er niet "te koop" op Dit zou een extra overtreding zijn
Leg eens kort uit.

Zie hier in mijn omgeving dagelijks 3 a 5 wagens te koopt staan op een privé terrein maar de eigenaar is er niet van op de hoogte zit in het buitenland, vlak naast een baan, deze die ze daar stel woont er 50 m van en is een persoon 13 beroepen en 14 ongevallen en stempelen, heeft ook geen ondernemingsnummer

Vandaar dat ik dit eens wil weten wat je juist bedoelt, op die wagens staat er overal te koop op, zonder nummerplaten soms 3 met de zelfde nummerplaten enkel een gsm nummer, rijd met allewagens rond met dezelfde nummerplaat maar GEEN Z platen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5396

#7 , 24 aug 2019 17:40

Hopelijk stond er niet "te koop" op Dit zou een extra overtreding zijn
Leg eens kort uit.

Zie hier in mijn omgeving dagelijks 3 a 5 wagens te koopt staan op een privé terrein maar de eigenaar is er niet van op de hoogte zit in het buitenland, vlak naast een baan, deze die ze daar stel woont er 50 m van en is een persoon 13 beroepen en 14 ongevallen en stempelen, heeft ook geen ondernemingsnummer

Vandaar dat ik dit eens wil weten wat je juist bedoelt, op die wagens staat er overal te koop op, zonder nummerplaten soms 3 met de zelfde nummerplaten enkel een gsm nummer, rijd met allewagens rond met dezelfde nummerplaat maar GEEN Z platen .
Auto s mogen geen affiche “te koop” dragen op de openbare weg ((artikel 25.2 van het KB van 1 december 1975 betreffende het algemeen reglement van de verkeerspolitie))

Op privé terrein mag het natuurlijk wel. Met valse nummerplaten rondrijden zal m duur te staan komen als de blauwe smurfen ingrijpen (takelen niet ingeschreven/verzekerde wagen etc)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”