Pertinente wildparkeerder (combo privé/openbare weg)

G. VanMnErf
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Re: Pertinente wildparkeerder (combo privé/openbare weg)

#16 , 11 aug 2019 20:31

Hangt sinds ik eigenaar ben een bord/sticker E01 (blauw met rode streep) met zo'n blauw sleepwagen bord en mijn kentekenplaat daar onder, rechts van de poort, maar dat verandert niets aan de zaak. Er is mij aangeraden om telkens PV te laten opmaken door politie, die normaal gezien een poging moet doen de man te contacteren (omroepen in het stadion bvb.) en dan PV overdraagt aan parket. Denk dit al een seizoen te proberen, zien of het betert. Als ze geen tijd hebben om patrouille te sturen, toch melding in logboek laten maken voor 'als er toch tijd vrijkomt', dan beland het op z'n minst in de statistieken.

@eylis: De onduidelijkheid ligt bij Art 25.1 1°, die niet bepaald dat het voertuig dat je insluit al dan niet op de openbare weg moet staan. Is je privé parkeerplaats duidelijk aangeduid? Zoja, langs de gemeente gaan en vragen een deel van de strook op te schorten zodat je uit kan rijden. Als dit de enige uitrit van het perceel is kunnen ze niet echt weigeren. Als er meerdere inritten zijn zal het moeilijker liggen.
Maar de buurtagent is volgens mij hierin niet correct. Gezien het wetsartikel in kwestie niet beperkt is tot andere voertuigen op de openbare weg, geldt het foutparkeren dus ook voor auto's op private grond, zeker als ze daar correct gestald zijn. Als dat niet zo is, vraag hem even dat op papier te zetten, kan wel een kopie van dat briefje gebruiken voor mijn eigen situatie ;)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 12 aug 2019 09:12

Hangt sinds ik eigenaar ben een bord/sticker E01 (blauw met rode streep) met zo'n blauw sleepwagen bord en mijn kentekenplaat daar onder, rechts van de poort,
Ik denk dat dat sticker op de poort moet hangen, en niet ernaast

Franciscus
Berichten: 38590

#18 , 12 aug 2019 11:04

Is trouwens in strijd met de regelgeving en onderrichtingen van uw lokale politiezone en gemeente.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 12 aug 2019 11:50

Ik denk dat dat sticker op de poort moet hangen, en niet ernaast
De lokatie is duidelijk herkenbaar als inrij.

Er is dan ook geen enkele dergelijke sticker nodig, buiten nr-plaat van de eigen voertuig(en) als vraagsteller voor de eigen poort wil mogen staan.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 12 aug 2019 11:58

. Er is mij aangeraden om telkens PV te laten opmaken door politie
Voertuig staat op privé-grond
Politie zal / kan niet optreden ... en al zeker niet met PV
Veldwetboek gaat over gebruik van een weg , en wordt nauwelijks naar gekeken wegens archaïsch.

Verhinder parkeren daar fysiek.
Is het enige dat werkt.
Dat zie je ook in steden waar overheid de handhaving te lang laten schieten heeft ... Staan nu vol paaltjes, blokken.

Overheid treedt zelfs amper of niet op op publiek terrein, wat zou ze op uw grond optreden ... als het al kon.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”