Positieve speekseltest, 0,00ng/ml in analyse

WTho
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Positieve speekseltest, 0,00ng/ml in analyse

#1 , 05 jun 2020 17:34

Beste,

Enkele weken geleden werd ik door de politie tegengehouden in mijn voertuig en werd ik onderworpen aan een speekseltest. De resultaten hiervan kwamen na +/- 10 minuten terug en er werd mij verteld dat het resultaat positief was op THC. Mijn rijbewijs werd onmiddellijk ingetrokken voor veertien dagen en de resultaten werden naar het labo gestuurd voor analyse. Persoonlijk wist ik al dat ik niet positief kon testen aangezien de laatste keer dat ik cannabis had gebruikt meer dan drie dagen geleden was en ikzelf zeer anti rijden onder invloed ben. Nu kreeg ik vandaag de resultaten van de analyse terug en stond er wel degelijk in dat er 0,00 ng/ml delta-9-tetrahydrocannabinol in gevonden is.

Ik voel mij, naar mijn mening terecht, redelijk bedrogen door het rechtssysteem. Omdat ik een specifieke job heb waarbinnen het rijden onder invloed absoluut not done is leed ik onder zeer veel stress gedurende deze periode met de angst mijn droomjob te verliezen.

Nu is mijn vraag: wat kan ik hier aan doen? Ik vind dit helemaal niet kunnen aangezien er in de PV ook stond dat ik (volgens de agent ter plaatse) bloeddoorlopen ogen, een té laxe houding (verklaard door het feit dat ik zeker was dat ik niet in fout was) en een bleek aangezicht had terwijl dit naar mijn mening verre van was.

Graag zou ik hier dus een verklaring voor krijgen indien mogelijk.
Alvast bedankt voor de reacties.

Vriendelijke maar gefrustreerde groeten,
W.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 05 jun 2020 18:13

wiet/cannabis kan positieve resultaten op die speekseltesten geven weken na het gebruik ervan.

Gesmoyer
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jun 2020 18:43


Ik voel mij, naar mijn mening terecht, redelijk bedrogen door het rechtssysteem. Omdat ik een specifieke job heb waarbinnen het rijden onder invloed absoluut not done is leed ik onder zeer veel stress gedurende deze periode met de angst mijn droomjob te verliezen.
Los van het strafwettelijke aspect van uw vraag.. is het nogal frappant dat u het systeem beschuldigd terwijl dat de enige persoon die u in die situatie brengt, uzelf bent, niet waar?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 06 jun 2020 11:44


Nu is mijn vraag: wat kan ik hier aan doen?
Geen cannabis oid meer gebruiken ...

Zoals je gemerkt hebt is het veel langer opspoorbaar dan je dacht.
Wetgever zou de strafbare norm voor de speekselanalyse inderdaad beter in overeenstemming brengen met de gevoeligheid van de speekseltest.
Het gaat immers om stoffen waarvan elk gebruik verboden is.


Gemeten waarde onder drempelwaarde wordt niet weergegeven

Die gaat niet 0 geweest zijn, enkel te laag: speekseltest was positief
En je geeft toe gebruikt te hebben, dus ook geen vals-positieve test ...

Tybo
Berichten: 145

#5 , 07 jun 2020 23:19

Gemeten waarde onder drempelwaarde wordt niet weergegeven

Die gaat niet 0 geweest zijn, enkel te laag: speekseltest was positief
En je geeft toe gebruikt te hebben, dus ook geen vals-positieve test ...
Klopt niet ...
Gemeten waarden worden altijd weergegeven, zelfs zitten deze onder de strafbare waarden.

WJPZV
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 jun 2020 18:51

Tja, wat kun je hier aan doen? Misschien stoppen met wiet roken als je je droomjob niet kwijt wilt? Lijkt me maar een kleine opoffering.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”